کد خبر : 31424

پلی پروپیلن چینی تحت تاثیر دالیان

پلی پروپیلن چینی تحت تاثیر دالیان

پتروتحلیل- فروشندگان داخلی پلی پروپیلن در چین در پاسخ به افزایش قیمت اخیر در بازارهای انرژی و بالاتر رفتن قیمت های پلی پروپیلن در بازار معاملات آتیِ بورس کالای دالیان، قیمت های خود را افزایش داده اند.

به گزارش «پتروتحلیل»، در این هفته قیمت های پلی پروپیلن برای تحویل در ماه ژانویه با افزایش ۶۶ یوآنی (۱۰ دلاری) در هر تن فراتر از رقم های بازۀ پایینی محدوده قیمتی در بازار نقدی رفته است. براساس شاخص قیمت ChemOrbis ، قیمت همو پلیمر پروپیلن در بازار داخلی چین (ex-warehouse) در ده هفته گذشته به طور متوالی کاهش یافته و موجب شده است ، معامله کنندگان اظهار کنند که بازار پس از یک دوره طولانی کاهش قیمت باید هر چه سریعتر به به ثبات برسد.

یکی از توزیع کنندگان گزارش داده است:«قیمت های بالا در بازار معاملات آتی و برخی اختلالات در حمل و نقل در شمال چین به دلیل برف سنگین بعضی از فروشندگان را بر آن داشته تا قیمت های خود را افزایش دهند.

با اینکه عرضه کنندۀ ما پیشنهادات خود برای قیمت های پیشنهادی خود را ۳۰۰ یوآن (۴۶ دلار) در هر تن افزایش داده اند اما ما هنوز خرید بیشتری نداشته ایم زیرا حس می کنیم این افزایش قیمت ها موقتی خواهد بود. بعضی از خریداران که برای مدت زیادی خرید نکرده بودند در حال انبار کردن مجدد محصولات هستند بدون احتساب این موارد خاص تقاضا محدود باقی می ماند». در بازار واردات قیمت ها همچنان در حال کاهش هستند و محدوده قیمتی در چین به صورت (CFR) با ۱۰ دلار کاهش به ۸۵۷ تا ۹۳۰ دلار در هر تن رسید.

یک تولید کنندۀ سعودی اعلام کرده است پلی پروپیلن گرید رافیا را با ۱۰ دلار در هر تن تخفیف به قیمت ۸۸۰ دلار در هر تن (CFR) فروخته است. یکی از تولیدکنندگان بیان کرده است: «قیمت های پلی پروپیلن در بازار داخلی در بازۀ پایینی محدوده قیمتی تا حدودی افزایش داشته است، اما خریداران در بازار وارداتی باز هم تقاضای تخفیف دارند چرا که انتظار ندارند این تغییر در جو بازار همیشگی باشد. ما پیش بینی می کنیم تا بعد از تعطیلات سال نوی چین، وضعیت تقاضا بهبود نیابد.»

ممکن است قیمت ها در بازۀ پایینی محدودۀ قیمتی در بازار داخلی چین در هفتۀ آتی افزایش یابد مادامی که قیمت های انرژی و پلی پروپیلن در بازار معاملات آتی در راستای تحقق این امر باشند. براساس شاخص قیمت ChemOrbis، امکان تخصیص تخفیف در بازار وارداتی برای قراردادها وجود دارد ، زیرا قیمت های محصولات وارداتی در مقایسه با قیمت ها در بازار داخلی ۳۵ تا ۴۰ دلار در هر تن بیشتر است.

ارسال نظر