کد خبر : 31520

سقوط قیمت هموپلیمر پلی پروپیلن در آسیا

پتروتحلیل- قیمت هموپلیمر پلی پروپیلن در بازار آسیای جنوب شرقی به ۹۰۰ دلار در هر تن رسید.

به گزارش «پتروتحلیل»، و به گفتۀ تاجران، با توجه به پایین بودن تقاضا و عرضۀ کافی قیمت های پیشنهادی هموپلیمر پلی پروپیلن در بازارهای آسیای جنوب شرقی تا مرز ۹۰۰ دلار در هر تن سقوط کرد. یکی از توزیع کنندگان که در ویتنام فعالیت می کند گزارش داده است که آن ها برخی از قراردادها برای هموپلیمر پلی پروپیلن گرید رافیای وارداتی از عربستان به صورت (CIF) را با قیمت ۹۰۰ دلار در هر تن منعقد کرده اند. او اظهار کرده است: «این روزها تعداد استعلام قیمت ها از طرف خریداران بیشتر شده اما قیمت های پیشنهادی مشتریان ما غالبا زیر ۹۰۰ دلار در هر تن هستند. با این وجود ما امیدواریم تا محصولات بیشتری را با قیمت ۹۰۰ دلار در هر تن به فروشیم. تقاضا زیاد نیست اما میزان عرضه بالا است.»

در همین حال تاجر دیگری در ویتنام گزارش داده است که در حدود ۴۰۰ تن هموپلیمر پلی پروپیلن گرید رافیا و تزریقی از عربستان سعودی را با قیمت ۹۰۰ دلار در هر تن به صورت (CIF) به فروش رسانده است.

این تاجر گفته است: «ما معتقدیم در روزهای آتی تخصیص تخفیف هایی تا رقم ۲۰ تا ۳۰ دلار در هر تن قابل مذاکره خواهد بود. همچنین میزان تقاضا محدود است.» تاجر دیگری نیز گزارش داده است که آن ها هموپلیمر پلی پروپیلن گرید رافیای وارداتی از عربستان سعودی را با قیمت ۹۰۰ دلار در هر تن به صورت (CIF) برای فروش پیشنهاد می دهیم و اظهار کرده است: « در حال حاضر خریداران تمایلی به گرفتن موضع ندارند زیرا روند قیمت ها کاهشی است.» در این میان، معامله کنندگانی در بازار بودند که ادعا می کردند در این هفته قیمت های پیشنهادی برای هموپلیمر پلی پروپیلن به ۸۸۰ دلار در هر تن به صورت (CIF) رسیده است. با این وجود این رقم در زمان انتشار این مقاله قابل تأییدنیست. به گزارش «پتروتحلیل»، در آسیای جنوب شرقی، قیمت های کلی هموپلیمر پلی پروپیلن گرید رافیا در حال حاضر بین ۹۰۰ تا ۹۸۰ دلار در هر تن به صورت (CIF) گزارش شده اند. داده های شاخص قیمت ChemObris نشان می دهد که، میانگین هفتگیِ قیمت های هموپلیمر پلی پروپیلن وارداتی به بازار آسیای جنوب شرقی به صورت (CIF) در حال حاضر در پایین تر حد خود از ماه مارچ سال ۲۰۰۹ قرار دارد.

ارسال نظر