کد خبر : 30111

صف خرید پالایشی ها و صعود ارزش پتروشیمی ها

صف خرید پالایشی ها و صعود ارزش پتروشیمی ها

پتروتحلیل- در نخستین روز معاملاتی هفته جاری شاخص کل بورس با صعود ۸۲۵ واحدی به عدد ۶۲ هزار و ۸۰۰ واحد رسید. همچنین در بازار فرابورس شاخص آیفکس با افزایش ۲۰ واحدی در رقم ۷۲۱ واحد به کار خود پایان داد.

به گزارش «پتروتحلیل»، در معاملات امروز بالاخره شاخص کل به خبرهای خوش اقتصادی و تصویب کلیات و جزئیات طرح برجام چراغ سبز نشان داد و روند صعودی را در پیش گرفت.

بر اساس این گزارش، معاملات سهام گروه محصولات شیمیایی و شرکت های پالایشی نقش پررنگی در افزایش شاخص امروز داشتند به طوری که نمادهای معاملاتی پارسان و تاپیکو جمعا ۱۲۴ واحد و شرکتهای پالایشی بندرعباس و نفت اصفهان مجموعا ۹۶ واحد شاخص کل را افزایش دادند.

اگرچه عرضه های سنگین حقوقی ها در اکثر نمادها قابل توجه بود اما انگیزه خرید سهامداران حقیقی با نزدیک شدن به دقایق پایانی بازار قوت گرفت و موجب شکل گیری صف خرید در نمادهای شتران، شاوان، شبندر، شپنا و شراز شد.

از سویی دیگر شرکت های پتروشیمی مارون، آبادان، خراسان بیشترین تقاضای خرید و بیشترین افزایش قیمت را به خود اختصاص دادند. امروز نمادهای پرطرفدار پترول، وپترو که با عرضه های سنگین حقوقی ها مواجه شدند در پایان معاملات با صف خرید بازار را پشت سرگذاشتند.

در مجموع طی معاملات روز جاری شاهد افزایش ارزش سهام گروه محصولات شیمیایی و فراورده های نفتی بودیم اما سهام شرکت های پالایشی بیش از سایر شرکت ها مورد توجه فعالان بازار سرمایه قرار گرفت.

ارسال نظر