کد خبر : 23470

ریزش قیمت سهام پالایشی و پتروشیمی

boorsoragh1

پتروتحلیل- در اولین روز معاملاتی هفته جاری شاخص کل بورس با افت ۲۸۰ واحدی به عدد ۶۱ هزار و ۲۱۷ واحد رسید. همچنین در بازار فرابورس شاخص آیفکس ۱۳ واحد ارزش خود را از دست داد و ۶۶۴ واحد شد.

به گزارش «پتروتحلیل»، طی معاملات روز جاری پالایش نفت بندرعباس پس از معامله ۲٫۲ میلیون سهم ۳۶ واحد شاخص کل را منفی کرد و ارزش سهام این پالایشی با ۳ درصد افت به قیمت ۳۵۶ تومان رسید.

دیگر نمادهای پالایشی در محدوده منفی معامله شدند به طوری که ارزش سهام شرکت های پالایش نفت لاوان و نفت شیراز با کاهش ۴٫۵ درصدی همراه شدند. در گروه محصولات شیمیایی شرکت های پتروشیمی مارون، آبادان، فارابی و شیراز بیشترین کاهش قیمت را تجربه کردند.

اما سهامداران حقوقی با جابجایی ۱٫۷ میلیون سهم پتروشیمی زاگرس موجب افزایش ۱٫۶ درصد قیمت این پتروشیمی شدند. پتروشیمی پردیس نیز با حمایت حقوقی اندکی مثبت بود.

در معاملات امروز ۱٫۶ میلیون سهم نفت و گاز پارسیان توسط سهامدار حقوقی خریداری شد. در مجموع اکثر نمادهای این گروه در محدوده منفی معامله شدند. امروز شرکت پتروشیمی مبین ۲۶ واحد بر شاخص کل تاثیر مثبت داشت و بیش از ۱۸ میلیون سهم این شرکت به ارزش ۵ میلیارد تومان کد به کد شد.

ارسال نظر