کد خبر : 21450

تاپیکو و تاثیر مثبت آن بر شاخص

boorsoragh5

پتروتحلیل- امروز شاخص کل بورس ۲۷ واحد نزول کرد و به رقم ۶۵،۹۷۳ واحد رسید. تاپیکو با ۳۳ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس داشت و به این ترتیب ارزش معاملات در این بازار به رقم ۷۰٫۷ میلیارد تومان رسید.

به گزارش «پتروتحلیل»،در بازار فرابورس، شاخص ایفکس هم تغییری نداشت و به رقم ۷۷۲ واحد رسید. مارون بیشترین تاثیر مثبت و زاگرس بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس گذاشتند. به این ترتیب ارزش معاملات در این بازار به رقم ۶۶٫۹ میلیارد تومان رسید.

در همین حال امروز نمادهای شیران، شفارا با صف فروش بسته شدند. البته بیشتر نمادها در گروه شیمیایی ها امروز منفی دنبال شدند. معاملات پتروشیمی جم نیز در معاملات امروز به بازار دوم بورس انتقال پیدا کرد.

البته امروز دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت پتروشیمی، با اشاره به خبر تصویب آیین نامه قیمت گذاری خوراک پتروشیمی ها در دولت که در روزهای گذشته منتشر و با گمانی زنی های مبنی بر تعیین نرخ ۱۳ سنتی همراه شده است ، اظهار داشت: متاسفانه برخی به دنبال ایجاد حاشیه بوده و با اعلام نرخ های غیر واقعی سعی در فراهم کردن زمینه فشار بیشتر بر صنعت پتروشیمی هستند.

وی ادامه داد: در جریان مصوبه هفته پیش دولت بخشی از آیین نامه قیمت گذاری خوراک پتروشیمی ها که مربوط به کلیات است، تصویب شده که به دلیل نهایی نشدن قیمت خوراک کامل نیست.از سوی دیگر در جلسه هیات دولت علاوه بر اینکه وزارت نفت قیمتی را برای نرخ خوراک تعیین نکرده بود ، دولت هم تاکید کرده است قیمت گذاری خوراک باید طبق قانون مصوب مجلس تعیین شود .

ارسال نظر