کد خبر : 22747

بازگشایی پالایشگاه فرابورسی

boors2

پتروتحلیل- در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس تهران با ۱۴ واحد افزایش به عدد ۶۳ هزار و ۴۸۲ واحد رسید. همچنین در بازار فرابورس شاخص آیفکس ۳ واحد از دست داد و به رقم ۷۱۹ واحد رسید.

به گزارش «پتروتحلیل»، پالایش نفت بندرعباس که موجب رشد ۵۴ واحدی شاخص شد معاملات خود را با صف خرید آغاز کرد اما پس از عرضه های سنگین از سوی سهامداران حقیقی متعادل شد و با رشد ۴٫۱ درصدی به قیمت ۴۳۳ تومان رسید.

اما طی معاملات روز جاری نماد معاملاتی پالایش نفت شیراز پس از برگزاری مجمع عمومی و تقسیم سود نقدی به مبلغ ۵ تومان بازگشایی شد. "شراز" که در عملکرد سه ماهه خود ۳۷۲ ریال زیان را پیش بینی کرده است با افت ۱۶ درصدی بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بازار فرابورس برجا گذاشت. در این گروه "شبهرن" پس از معامله ۹۲۰ هزار سهم ۲٫۶ درصد رشد کرد.

انتشار خبر تصویب ۱۳ سنتی نرخ خوراک پتروشیمی ها از سوی معاون وزیر نفت می تواند معاملات آتی گروه پتروشیمی را تحت تاثیر خود قرار دهد. به گفته وی نرخ خوراک پتروشیمی های فعال در کشور ١٣ سنت و نرخ سوخت به ازای هر مترمکعب ٣ تا ۴ سنت خواهد بود.

وی با تاکید بر این که نحوه محاسبه قیمت خوراک پتروشیمی و سوخت در مجتمع های مختلف یکسان است، گفت: اما بر حسب نوع مصرف گاز میانگین قیمت تمام شده گاز در مجموع در مجتمع های مختلف متفاوت است.

در معاملات روز جاری گروه پتروشیمی همانند روزهای گذشته بی رمق ظاهر شدند و تنها نماد "شفن" با حمایت حقوقی ۱٫۴ درصد رشد کرد. اکثر نمادهای پتروشیمی در بازه منفی معامله شدند.

ارسال نظر