کد خبر : 21383

تنفس مجدد مجمع «شبندر»

bours kala4

پتروتحلیل- در پایان وقت معاملات امروز بورس تهران در حالی شاخص کل با افت ۴۵۰ واحدی به کانال ۶۵ هزار سقوط کرد که انتظار میرفت در معاملات هفته جاری با بازگشایی نمادهای پالایشی شاهد ریزش های سنگین در بازار بورس اوراق بهادار باشیم.

به گزارش «پتروتحلیل»، با توجه به ابهامات موجود در صورت های مالی پالایشی ها و بلاتکلیفی تعیین نرخ خوراک پتروشیمی ها از سوی شرکت پالایش و پخش و شایعه تصویب نرخ ۱۳ سنتی خوراک، معاملات سهام شرکت های پالایشی و پتروشیمی همچنان در هاله ای از ابهام توسط فعالان بازار سرمایه پیگیری می شود به طوری که امروز نماد معاملاتی شرکت های پتروشیمی خلیج فارس با ۸۴ واحد، پارسان با ۳۴ واحد و تاپیکو با ۳۲ واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند.

همچنین مجمع عمومی پالایش نفت بندرعباس در تاریخ ۱۴ مرداد با درخواست سازمان تامین اجتماعی و سهامداران جزء و به منظور بررسی بیشتر صورت های مالی این شرکت به تنفس کشیده شد و به تاریخ ۲۸ مرداد ماه موکول گردید که این امر موجب به تاخیر افتادن بازگشایی نماد پالایشی ها و بلاتکلیفی سهامداران این شرکت ها خواهد شد.

اما امروز معاملات سرمایه گذاری نفت تحت تاثیر جو منفی حاکم بر بازار قرار گرفت و پس از معامله ۵٫۱ میلیون سهم ۱٫۵ درصد رشد داشت. به دنبال بی اعتمادی سرمایه گذاران به گروه شیمیایی معاملات نمادهای فارس، پترول، شکربن، پارسان و تاپیکو در بازه منفی و با تقاضای فروش از سوی سهامداران حقیقی مواجه شدند.

ارسال نظر