کد خبر : 22059

تقابل «شبریز» و «شپنا»

boorsoragh5

پتروتحلیل- امروز شاخص کل بورس ۲۲۹ واحد نزول کرد و به رقم ۶۴،۶۵۱ واحد رسید. تاپیکو با ۴۷ واحد و فارس با ۴۶ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس گذاشتند. به این ترتیب ارزش معاملات در این بازار به رقم ۱۳۶ میلیارد تومان رسید که شپنا با ۱۳٫۲ میلیارد تومان دارای بیشترین ارزش معامله بود.

به گزارش «پتروتحلیل»، در بازار فرابورس هم شاخص ایفکس تغییری نداشت و به رقم ۷۳۵ واحد رسید. مارون بیشترین تاثیر مثبت و شتران بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس گذاشتند. به این ترتیب ارزش معاملات در این بازار به رقم به ۹۴٫۷ میلیارد تومان رسید.

در همین حال در گروه نفت و پالایش، شبریز که پس از بازگشایی منفی موجب تشدید افت شاخص شده بود، امروز نیز در محدوده ۴ درصد منفی معاملات کم حجمی را دنبال کرد. در مقابل شپنا با معامله ۵۰ میلیونی با قیمت ۲۴۹ تومان تاثیر مثبت ۲۸ واحدی را بر شاخص به دنبال داشت؛ این معامله از حقیقی به حقوقی صورت گرفت. همچنین شبهرن همچنان با صف فروش میلیونی همراه بود. شنفت نیز با صف فروش محدودی معاملات کم حجم خود را به پایان رساند.

از سوی دیگر نمادهای گروه شیمیایی ها همچنان منفی دنبال شدند، به طوری که نمادهای شاراک ، شفارس ، شپارس با صف فروش بسته شدند.

البته امروز پارسان در جدیدترین گزارش خود سود هر سهم منتهی به ۹۵/۰۶/۳۱ شرکت را مبلغ ۶۵۰ ریال پیش بینی کرد که نسبت به سال مالی مشابه قبل با با کاهش ۹ درصدی همراه بوده است. همچنین در این گزارش سود حاصل از سرمایه گذاری با کاهش ۱۷ درصدی ۱۸۳۱ میلیارد تومان و هزینه های مالی با کاهش ۳۶ درصدی ۵۶ میلیارد تومان گزارش شده است.

ارسال نظر