کد خبر : 19967

«شپنا» شاخص را منفی کرد

boorsoragh4

پتروتحلیل- شاخص کل بورس تهران پس از رشد هیجانی روز گذشته امروز با افت ۸۰ واحدی همراه شد و شاخص فرابورس با ۲ واحد افزایش به عدد ۷۵۹ رسید.

به گزارش «پتروتحلیل»، در ادامه عرضه های روز گذشته در نمادهای فراورده های نفتی و محصولات شیمیایی امروز نیز شاهد عرضه های قابل توجه ای در برخی از نمادها بودیم که این امر موجب افت سهام در این دو گروه شد. معاملات "شپنا" در قیمت های منفی بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشت. "شبندر" با معامله ۶ میلیون سهم در قیمت ۵٫۳۸۲ ریال بسته شد. اما در بازار فرابورس شاوان با تقاضای خرید ۱۸۰ هزار سهم در پایان معاملات ۴ درصد رشد داشت و از سویی دیگر پالایش نفت تهران و حق تقدم های این شرکت با افت مواجه شدند. در این گروه مجمع سرمایه گذاری صنعت نفت با به حد نصاب نرسیدن سهامداران با اعلام تنفس به روزهای آینده موکول شد.

در گروه محصولات شیمیایی که در صدر آنها شرکت های پتروشیمی قرار دارند روز نسبتا آرامی را پشت سر گذاشتند. در این میان پتروشیمی شازند با عرضه ۱٫۱ میلیون سهم ۴ درصد افزایش قیمت را تجربه کرد. دیگر نماد پتروشیمی "مارون" با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس ۵ درصد افزایش یافت. تاپیکو و فارس هم در این گروه بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.

ارسال نظر