کد خبر : 22001

پایان مثبت پالایش نفت تهران و اصفهان

boors1

پتروتحلیل- شاخص کل بورس امروز ۳۴۳ واحد نزول کرد و به رقم ۶۴،۸۸۱ واحد رسید. «شبریز» با ۹۳ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس گذاشت، به این ترتیب ارزش معاملات در این بازار به رقم ۱۸۳٫۴ میلیارد تومان رسید که مبین با ۱۵٫۸ دارای بیشترین ارزش معامله بود.

به گزارش «پتروتحلیل»، در بازار فرابورس، شاخص ایفکس هم ۷ واحد نزول کرد و به رقم ۷۳۵ واحد رسید. مارون بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس گذاشت، به این ترتیب ارزش معاملات در این بازار به رقم ۹۹٫۱ میلیارد تومان رسید.

در همین حال در گروه نفت و پالایش شاهد رشد قیمت در اغلب نمادها به خصوص شتران و شپنا بودیم، با بازگشایی شبریز در محدوده ۱۸ درصد منفی معاملات گروه مجدد به درصدهای منفی رسید و تنها دو نماد شپنا و شتران معاملات خود را در بازه مثبت به پایان رساندند.

همچنین در گروه محصولات شیمیایی نیز اکثر نمادها با معاملات منفی دنبال شد، به طوری که نمادهای شیراز ، شکلر ، شپمچا ، شفارا با صف فروش بسته شدند.

این در حالی است که امروز عباسی فلاحی، درباره سهم پتروشیمی در ایجاد رشد اقتصاد به خصوص در شرایط پس از برچیده شدن تحریم ها، گفت: باید از فرصتها برای توسعه صنعت در کشور استفاده کرد. عضو کمیسیون عمران مجلس نهم با بیان این که سهم پتروشیمی در توسعه کشور با اهمیت است، گفت: سهم محصولات پتروشیمی در صادرات غیر نفتی نیز با ارزش است و باید از ظرفیتهای موجود استفاده کرد.

ارسال نظر