کد خبر : 21219

صف خرید یک میلیونی «ونفت»

boors

پتروتحلیل- شاخص کل بورس امروز ۵ واحد صعود کرد و به رقم ۶۶،۴۵۱ واحد رسید، به این ترتیب ارزش معاملات در این بازار به رقم ۸۷٫۷ میلیارد تومان رسید که شخارک با ۵٫۱ میلیارد تومان دارای بیشترین ارزش معامله بود.

به گزارش «پتروتحلیل»، در بازار فرابورس هم شاخص ایفکس ۲ واحد صعود کرد و به رقم ۷۷۷ واحد رسید. مارون بیشترین تاثیر مثبت و پترول بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس گذاشتند.به این ترتیب ارزش معاملات در این بازار به رقم ۸۵٫۳ میلیارد تومان رسید.

در همین حال در گروه نفت و پالایشی، «ونفت» با رشد قیمت روبه رو شد و از این رو در ساعت پایانی بازار صف خرید یک میلیونی «ونفت» تشکیل شد. «ونفت» با سرمایه ۱٫۲۲۴ میلیارد ریالی در گزارش حسابرسی شده ۳ ماهه خود از ۶۱ تومان سود پیش بینی شده هر سهم سال مالی ۹۴ توانست ۶۷ درصد آن را در این مدت سه ماهه پوشش دهد.

براساس این گزارش، این نماد با معامله ۷٫۸ میلیون سهم توسط سهامداران حقیقی پرحجم ترین نماد گروه نیز شناخته شد. از سوی دیگر سایر نمادهای گروه، معاملاتی منفی را پشت سر گذاشتند و «شبهرن» با ۲٫۵ میلیون صف فروش معاملات خود را به پایان رساند.

در همین حال در گروه محصولات شیمیایی نمادها اکثرا با معاملات منفی همراه بودند و نمادهای شاملا، شیراز با صف فروش بسته شدند.

این در حالی است که دوشنبه هفته جاری، نماد پتروشیمی جم در فرابورس برای همیشه بسته شد تا به توجه احراز شرایط حضور در بورس ، زمینه انتقال این شرکت ۹۶۰ میلیارد تومانی به تابلوی معاملات این بازار وجود داشته باشد.به این ترتیب زمان قطعی این انتقال و گشایش نماد «جم» در بورس یکشنبه هفته آینده تعیین شده است.

ارسال نظر