کد خبر : 19385

افزایش دو درصدی بهای «مبین»

boors1

پتروتحلیل- شاخص کل بورس امروز ۲۷۶ واحد افزایش یافت و به رقم ۳۶,۸۳۶ واحد رسید. فارس با ۱۱۶ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل گذاشت. در بازار فرابورس هم شاخص ایفکس ۲ واحد رشد کرد و به رقم ۷۰۲ واحد رسید. زاگرس و پترول بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل گذاشتند.

به گزارش«پتروتحلیل»، امروز بورس بدون حضور نمادهای پالایشگاهی آغاز به کار کرد و چند نمادی هم که مجاز به معامله بودند در محدوده مثبت معاملات خود را دنبال کردند؛ در این بین تنها دو نماد «ونفت» و «شرانل »در ساعت پایانی بازار وارد محدوده منفی شدند؛ «ونفت» در نهایت با معامله ۴٫۸ میلیون سهم و در محدوده صفر تابلو به کار خود پایان داد.

همچنین در گروه محصولات شیمیایی نمادها اکثرا با معاملات مثبت به کار خود پایان دادند و نمادهای پترول ، وپترو ، شکربن با صف خرید بسته شدند.

در همین حال امروز نماد پتروشیمی مبین بعد از برگزاری اولین مجمع سالانه هفته گذشته و تقسیم سود ۳۶ تومانی هر سهم ، باز و با حمایت سهامدار عمده همراه شد، به طوری که با معامله بیش از ۴٫۵ میلیون سهم، بهای هر سهم «مبین» با دو درصد افزایش به همان قیمت عرضه اولیه یعنی ۲۹۰ تومان رسید. در این رابطه یک مقام مسئول گفت: به دلیل ارزنده بودن این شرکت و وجود ظرفیت های متعدد و همچنین مناسب بودن شرایط کنونی بازار، سهامدار عمده به حمایت از این شرکت تا حد امکان ادامه خواهد داد.

همچنین بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق العاده مورخ ۱۳۹۳/۰۴/۰۱ افزایش سرمایۀ شفارا از مبلغ ۵۰,۰۰۰ میلیون ریال به‌مبلغ ۱۵۰,۰۰۰ میلیون ریال ( از محل مطالبات و آورده نقدی مبلغ ۱۰۰۰۰۰ میلیون ریال) در تاریخ ۱۳۹۴/۰۳/۲۵ در مرجع ثبت شرکت ها به ثبت رسیده است.

ارسال نظر