کد خبر : 19215

توقف «مبین»

boorsoragh1

پتروتحلیل- شاخص کل بورس امروز ۲۱۱ واحد نزول کرد و به رقم ۶۲،۴۴۲ واحد رسید.

به گزارش «پتروتحلیل»، «مبین» با ۲۵ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل گذاشت. به این ترتیب ارزش معاملات در این بازار به رقم ۷۲٫۳ میلیارد تومان رسید. در همین حال امروز پترول و جم بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس گذاشتند و ارزش معاملات در این بازار به رقم ۳۵٫۹ میلیارد تومان رسید.

به این ترتیب امروز در گروه نفتی و پالایشی، «ونفت» در ساعت اولیه بازار در قیمت ۲۵۰۱ ریال به صف فروش رسید و در دقایق پایانی صف فروش آن جمع شد؛ این نماد با معامله ۱۱٫۴ میلیون سهم بیشترین حجم معاملات را داشت. «شراز» و «شسپا »در میانه بازار وارد محدوده مثبت شدند. در معامله منفی «شبندر» نیز ۱٫۳ میلیون جابجا شد.

از سوی دیگر در پی عرضه بلوک ۵۱ درصدی سرمایه گذاری قشم که ۱۱ خرداد توسط سرمایه گذاری نفت انجام شد، خریدار این بلوک عصر دیروز با پرداخت وجه نقد معامله و سایر اسناد ، قطعیت این معامله ۸۱.۹ میلیارد تومانی را احراز کرد. گفته می شود این بلوک توسط شرکتی بنام سهند نفت خریداری شده است.

به گفته یک مقام مسئول ، سرمایه گذاری نفت سود حدود ۵۱ میلیارد تومانی ناشی از فروش بلوک ۵۱ درصدی سرمایه گذاری قشم را صرف دریافت تسهیلات ارزی ۱۲۰ میلیون دلاری اجرای پروژه ذخیره نفتی قشم ، تسویه مقداری از بدهی ها و بخش اندکی هم برای سرمایه گذاری در بازارهای مالی خواهد کرد . همچنین مدیرعامل "ونفت" از طرح جدید افزایش سرمایه ۵۳ درصدی این شرکت بورسی خبر داده است.

همچنین در گروه پتروشیمی، شاهد نماد مبین معاملاتی مثبت داشت. البته این نماد امروز جهت برگزاری مچمع عمومی سالیانه متوقف شد. از سوی دیگر مرحله دوم طرح پتروشیمی خراسان با دستور رییس‌جمهور در بجنورد آغاز شده است.

ارسال نظر