کد خبر : 17976

نفت و پتروشیمی در آرامش

boors

پتروتحلیل- در طی معاملات امروز بورس تهران، گروه نفتی بعد از دو روز تاثیر منفی بر شاخص کل توانست به آرامش برسد.

به گزارش «پتروتحلیل»، با متعادل شدن عرضه و تقاضا در نمادهای شبندر و شپنا امروز شاهد جو نسبتا آرامی در نمادهای پالایشی بودیم.

همچنین در نماد "ونفت" با توجه به عرضه های سنگین در روزهای قبل بر روی این نماد و تجربه نوسانات منفی، صدور اطلاعیه فروش ۵۱ درصد از سهام شرکت سرمایه گذاری نفت قشم به قیمت پایه ۸۱٫۹ میلیارد تومان در روز یازدهم خرداد ماه نتوانست جو هیجانی مثبت بر روی این نماد ایجاد کند اما شرکت توانست نوسانات مثبتی را تجربه کند و با حجم معاملات بیش از ۹ میلیون سهم توانست ۲۶ ریال افزایش را رقم بزند.

از سویی دیگر مبین هم با حمایت حقوقی و عرضه ۲۱ میلیون سهم ۶۲ ریال افزایش را تجربه کرد و توانست ۱۹ واحد بر شاخص کل اثر مثبت داشته باشد. همچنین نمادهای پتروشیمی مانند روزهای گذشته با حجم معاملات پایین جو آرامی را پشت سرگذاشتند. امروز باز هم وزیر نفت در خصوص نرخ خوراک پتروشیمی ها این نکته را متذکر شد که وزارت نفت در زمینه نرخ خوراک پتروشیمی ها نگاه بنگاه داری ندارد و همواره به دنبال منافع ملی در این بحث است؛ زیرا قیمت دریافتی برای خوراک پتروشیمی هر میزانی که باشد باید صرف پرداخت یارانه ها شده و از این رو برای کشور ارزش افزوده ای در بر ندارد.

اما در پایان معاملات امروز با وجود کاهش ارزش بازار شاخص کل با ۱۲۱ واحد افزایش به رقم ۶۳ هزار و ۶۴۴ واحد رسید

ارسال نظر