کد خبر : 19657

پالایشی ها به تعادل رسیدند

boors2

پتروتحلیل- شاخص کل بورس امروز ۴۵ واحد نزول کرد و به رقم ۶۴،۸۱۲ واحد رسید. «شبندر» با ۵۲ واحد و «شخارک» با ۲۳ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس گذاشتند. همچنین ارزش معاملات در این بازار به رقم ۹۴٫۴ میلیارد تومان رسید.

به گزارش «پتروتحلیل»، در ابتدای ساعات بازار گروه پالایشی ها معاملات متعادلی داشتند، اما در ساعات پایانی با صف فروش به کار خود پایان دادند. این در حالی است که روزنامه فایننشال تایمز در گزارشی نوشته است: برای نخستین‌بار شرکت‌های بزرگ نفتی «رویال داچ‌شل» و «انی» رسما تایید کردند که مدیران این دوغول نفتی در تهران با مقام‌های ایرانی در مورد سرمایه‌گذاری در صنعت انرژی ایران، مذاکره کرده‌اند. مذاکرات این دو شرکت در تهران در حالی برای نخستین‌بار به‌صورت آشکار تایید می‌شود که ایران و گروه ۱+۵ در مذاکرات هسته‌ای، ممکن است به توافق دست یابند. روزنامه فایننشال تایمز افزود: این دیدارها که در ماه‌های «مه» و «ژوئن» به وقوع پیوسته است، نشانگر رشد علاقه‌مندی شرکت‌های بزرگ نفتی به ایران که سومین دارنده ذخایر بزرگ نفت و گاز جهان به‌شمار می‌آید، است.

در همین حال در گروه محصولات شیمیایی اکثر نمادها با معاملات مثبت همراه بودند مانند نمادهای شلعاب ، شفارا که با صف خرید بسته شدند. نماد شکربن نیز با صف فروش به کار خود پایان داد. جم نیز امروز با اقبال خوبی از طرف سهامداران همراه شد.

ارسال نظر