کد خبر : 19015

نوسان مثبت «ونفت»

boors3

پتروتحلیل- امروز شاخص کل بورس ۴ واحد رشد کرد و به رقم ۶۲،۳۲۲ واحد رسید. «شبندر» با ۵۲ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل گذاشتند، به این ترتیب ارزش معاملات در این بازار به رقم ۵۰ میلیارد تومان رسید که مبین با ۴,۶ میلیارد تومان دارای بیشترین ارزش معامله بود.

به گزارش «پتروتحلیل»، به جز «شرانل» و «شپاس» امروز گروه نفتی و پالایشی معاملات منفی ای را آغاز کردند. معامله ۲ میلیون سهم در محدوده منفی «شبندر» بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص امروز داشت؛ معاملات این نماد تا آستانه صف فروش نیز پیش رفت. معاملات نمادهایی همچون «شراز» و «شاوان» در دقایق پایانی وارد فاز مثبت شد و تا پایان بازار در محدوده صفر تابلو ادامه یافت. معاملات «ونفت» نیز شاهد نوسانات مثبت بود؛ به طوری که «ونفت» با معامله بیش از ۶ میلیون سهم پرحجم ترین نماد گروه بود.

در همین حال «شسپا» که طی یک ماهه اخیر معاملات متعادلی را در محدوده صفر تابلو داشت درباره دریافت چک ناشی از آتش سوزی پالایشگاه شفاف سازی کرد. امیرحسین بحرینی مدیر عامل این شرکت در این نامه اعلام کرد که در ۲۰ مهر ۹۳ یک فقره چک به مبلغ ۱۸۵ میلیارد ریال و در ۲ خرداد ۹۴ یک فقره چک به مبلغ ۶۰ میلیارد ریال به عنوان علی الحساب خسارات آتش سوزی پالایشگاه از شرکت بیمه پارسیان دریافت و ابتدا در سرفصل حساب های پرداختنی و سپس در سرفصل بستانکار حساب های دریافتنی شرکت ثبت شده است.

به گفته وی خسارت آتش سوزی اعم از دارایی های ثابت و موجودی ها در بدهکار حساب های دریافتنی شرکت بیمه پارسیان منعکس شده و پی گیری جهت اخذ مابه تفاوت خسارت در حال انجام است. همچنین در هیئت مدیره «شتران »در خصوص افزایش سرمایه، موضوع افزایش سرمایه ۱۱۷ درصدی از محل مطالبات و آورده نقدی به تصویب رسید.

همچنین گروه محصولات شیمیایی نیز شاهد معاملات منفی ای بود، به طوری که نمادهای «شلعاب »، «شفارس» و «شسینا» با صف فروش بسته شدند. البته در این روز رئیس خدمات فنی پتروشیمی خارک گفت: طرح توسعه فاز ٢ تولید متانول پتروشیمی خارک با هدف افزایش ظرفیت تا یک میلیون تن با شتاب مطلوبی در حال ساخت است.

ارسال نظر