کد خبر : 19253

پالایشی ها سبزپوش شدند

boors1

پتروتحلیل- شاخص کل بورس امروز ۱۱۶ واحد افزایش یافت و به رقم ۶۲،۵۵۸ واحد رسید. «شبندر» با ۲۷ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل گذاشت.

به گزارش «پتروتحلیل»، در گروه نفتی و پالایشی، از میانه بازار شاهد افزایش تقاضا و رشد قیمت در اکثر نمادها بودیم. به طوری که «ونفت» تا محدوده ۳ درصد مثبت رشد داشت و در آخر با معامله ۳٫۷ میلیون سهم بیشترین حجم معاملات گروه را به خود اختصاص داد.

همچنین معاملات «شبندر» تا آستانه صف خرید پیش رفت و با معامله حدود ۲ میلیون سهم توسط سهامداران حقیقی دومین نماد تاثیرگذار بر رشد شاخص امروز بود. «شاوان» نیز در دقایق پایانی بازار و در قیمت ۷۵۱۶ ریال صف خرید شد. از سوی دیگر «شنفت» همچنان با صف فروش سنگینی همراه بود و «شبریز» نیز دیگر نماد منفی گروه بود.

در همین حال در گروه محصولات شیمیایی شاهد معاملات کم حجم و متعادلی در این گروه بودیم، به طوری که نمادهای «شپلی»، «شپمچا»، «شفارا» با صف خرید بسته شدند. همچنین «شپاکسا» طی اطلاعیه ای اعلام کرد که با توجه به بررسی روند مقداری فروش از ابتدای سال مالی جاری و بازنگری مفروضات محاسباتی بودجه عملیاتی سال مالی منتهی به ۹۴/۰۹/۳۰ ، برآورد eps سال مالی مذکور با کاهش حدود ۲۰% همراه خواهد بود لذا اطلاعات تکمیلی اعلام خواهد شد.

ارسال نظر