کد خبر : 18728

راه اندازی پتروشیمی مهاباد، کردستان و لرستان

ghadir

مدیر طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با اشاره به اینکه سه طرح پتروشیمی موجود در مسیر خط لوله اتیلن غرب از جمله طرح‌های آماده افتتاح امسال است گفت: با راه‌اندازی این طرح‌ها، تولید پلی‌اتیلن سبک و سنگین کشور حدود ٩٠٠ هزار تن افزایش می‌یابد.

مرضیه شاهدایی، مدیر طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با اشاره به مقدمات راه اندازی مجتمع‌های پتروشیمی مهاباد، کردستان و لرستان گفت: این سه مجتمع تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه سه طرح پتروشیمی موجود در مسیر خط لوله اتیلن غرب را از جمله طرح‌های آماده افتتاح در سال ٩۴ اعلام کرد و گفت: با راه‌اندازی این طرح‌ها، تولید پلی اتیلن سبک و سنگین کشور حدود ٩٠٠ هزار تن افزایش می‌یابد.

وی افزود: امیدوارم واحد اوره و آمونیاک پتروشیمی شهدای مرودشت استان فارس نیز با ظرفیت یک میلیون تن امسال وارد سرویس شود، از دیگر پروژه‌های نزدیک به بهره‌برداری هم اکنون پروژه MEG پتروشیمی مروارید به ظرفیت ۵۵٠ هزار تن است که مرحله پیش راه‌اندازی‌ها آن آغاز شده است و پیش‌بینی می‌شود ظرف ۶ ماه آینده آغاز به کار کند.

به گزارش اقتصاددان به نقل از باشگاه خبرنگاران ,مدیر امور طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران افزود: خوراک این مجتمع‌های پتروشیمی با توجه به پیشرفت و بهربرداری از فازهای میدان گازی پارس جنوبی، تامین خواهد شد و مشکلی وجود ندارد.

ارسال نظر