کد خبر : 6739

بازگشت پالایشگاهها به صدر

bourse8

پتروتحلیل- همایون دارابی: بورس اوراق بهادار تهران امروز هم به رشد شاخص ادامه داشت هر چند از شدت رشد کاسته شده و عرضه های سنگین تری در بازار به چشم می خورد. با توجه به رشد اخیر شاخص و قیمتها انتظار برای توقف رشد بازار و دست به دست شدن سهام میان معامله گران کوتاه مدت و سرمایه گذاران امیدوار به آینده دور از انتظار نیست.

در همین حال با توجه به نزدیکی زمان انتشار گزارشهای شش ماهه بازار به شدت به هر خبر در مورد این گزارشها واکنش نشان می دهد دیروز با انتشار خبرهای در مورد پوشش بالای سود توسط پالایشگاه لاوان این نماد به همراه دیگر پالایشگاه به صف خرید رسیدند تا استراحت چند روزه این نمادها خاتمه یابد. در همین حال انتشار خبرهای در مورد افزایش احتمالی قیمت بنزین نیز به این رشد قیمتی کمک کرد.

در گروه پتروشیمی دو متانول ساز خارک و فن آوران به رشد خود ادامه داند وصف خرید را شاهد بودند رشد قیمت جهانی متانول نوید دهنده شرایط خوبی برای این شرکتها است زاگرس اما به دلیل تداوم مشکل فنی با مشکلاتی مواجه است. در همین حال تثبیت نرخ ارز در بیش از رقم ۳۰هزار ریال نیز برای پتروشیمی ها خبر خوبی است. در گروه شیمیایی ها نیز دیروز نماد بین المللی محصولات پارس برای اعلام سود جدید شرکت متوقف شد انتظار می رود این نماد با رشد سود آوری مواجه باشد.

ارسال نظر