کد خبر : 5976

ترس از خبر استعفا

manfi

پتروتحلیل- همایون دارابی: سخنان ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه مبنی بر اینکه مهندس زنگنه در جلسه هیات دولت در روز چهارشنبه تا مرز استعفا پیش رفت موجب شد بازار سرمایه امروز دوساعت منفی را پشت سربگذارد. در همین حال با اصلاح این خبر بازار در ساعت پایانی رو به تعادل گذاشت تا بازار رو به تعادل بگذارد.در همین حال با توجه به نزدیکی پایان شهریور ماه که سال مالی شرکتهای کارگزاری و سرمایه گذاری موجب کاهش خریدها و افزایش عرضه با هدف تسویه خریدهای اعتباری شده است.

در گروه پتروشیمی امروز برخی از نمادها با افت قیمت همراه بودند این امر در میان تولید کنندگان اوره بیش از شرکتهای دیگر بود که ناشی از افت قیمت جهانی اوره در بازار جهانی است.در همین حال دیروز وپترو نیز با کاهش قیمت همراه شد. شرکت سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی برای هر سهم در سال مالی منتهی به ۳۱ اردیبهشت ۹۳ مبلغ ۱۳۷ ریال سود خالص پیش بینی کرده که در مقایسه با اطلاعیه قبلی ۲۷ درصد افزایش داشته که بنابر اعلام شرکت دلیل تعدیل، افزایش سود شرکت های پتروشیمی خارک، پتروشیمی فن آوران و شیمی بافت است. این شرکت که در دوره ۳ ماهه نخست موفق به پوشش ۳۵ درصد از سود خالص هر سهم شده است پیش بینی درآمد هر سهم تلفیقی را مبلغ ۳۱۷ ریال اعلام نموده است.

در گروه پالایشگاهی اما امروز صف خرید پالایشگاه لاوان عرضه شد هر چند در نهایت این نماد با صف خرید به کار خود پایان داد اما نمادهای دیگر پالایشگاهی با افت همراه شدند که نشان از اصلاح و استراحت این نمادها دارد.در میان روغن سازان نفت پارس با صف خرید همراه بود هر چند ایرانول با کاهش قیمت مواجه شد. در گروه شیمیایی نیز به جز چند نماد از جمله دو شوینده ساز بین المللی محصولات پارس و گلتاش اکثر نمادها با افت همراه شدند.

ارسال نظر