کد خبر : 3561

از توقف شازند تا گزارش اصفهان

LG_1358756679_1(19)
پتروتحلیل- بازار سهام امروز نیز روز ضعیفی را پشت سرگذاشت. با ورود تاپیکو به بازار و بر هم خوردن سطح نقدینگی بازار روند افت قیمت سهام نیز آغاز شد که همین امر امروز هم ادامه داشت و اکثر نمادهای پتروشیمی و شیمیایی با کاهش مواجه شدند.در بازار امروز نماد پتروشیمی شازند برای تعدیل زودرس سود متوقف شد انتظار می رود این شرکت که گفته می شود در سه ماهه نزدیک به هزار ریال سود به ازای هر سهم محقق کرده است سود سال جاری خود را که ۲۰۲تومان پیش بینی شده است احتمالا در گام اول به میزان سود ۳هزار و ۳۰۰ریالی سال قبل افزایش دهد.
شرکت های پتروشیمی عموما در سال جاری به دلیل نگرانی از مساله خوراک سود خود را کمتر از حد پارسال پیش بینی کرده اند نرخ دلار بالاتر از میانگین سال قبل و همچنین عدم تغییر نرخ خوراک موجب تحقق سودهای بیشتر از حد انتظار شده است.در همین حال گروه پتروشیمی دیروز شاهد یک گزارش چشمگیر بود و پتروشیمی اصفهان که بیش از یکسال است نماد آن متوقف است در گزارش خود رشد سود آوری شدیدی را نشان داد.
پتروشیمی اصفهان که در شش ماهه نخست سال مالی ۹۱ مبلغ ۴۲۵۶ ریال محقق کرده بود در ۱۲ ماهه سال مذکور ۶۸۲۹ ریال اعلام کرده است .اولین پیش بینی سود سال ۹۱ مبلغ ۹۴۴ ریال بوده است.مجمع شصفها روز ۳۱ تیر ماه برگزار خواهد شد. پیشنهاد هیئت مدیره برای تقسیم سود ۳۴۱۵ ریال می باشد که برای سهامداران حقیقی از روز ۱ مهر ماه و برای سهامداران حقوقی از روز اول دی ماه سال جاری پرداخت خواهد شد. شایان ذکر است شرکت اعلام کرده در مورد تعیین تکلیف نرخ خوراک و همچنین انعقاد قرار داد با پالایش نفت اصفهان،پی گیری های زیادی به عمل آمده که منجر به انعقاد قرارداد خوراک از ابتدای سال ۹۱ تا پایان مرداد ۹۲ شد و برای این اساس صورت های مالی ۹۱ شرکت تهیه شد.در گروه پتروشیمی کاهش قیمت سهام پتروشیمی امیرکبیر نیز امروز ادامه داشت امیرکبیر به دلیل زیان تسعیر نرخ ارز بدهیهای خود مجبور به کاهش ۵۰تومانی سود هر سهم شد. در گروه پالایشگاهی نیز لاوان ۶۲درصد بیشتر از پیش بینی سال ۹۱خود را محقق کرده است که این نماد هم ماههاست که متوقف است. هر چند لاوان هنوز نتوانسته زیان انباشته خود را پوشش دهد.
ارسال نظر