کد خبر : 5120

بازار ضعیف و خراب

9248_Page_2
پتروتحلیل- بورس اوراق بهادار تهران امروز شاهد افت ۱٫۱ درصدی شاخص کل به دلیل نگرانی سیاسی از بحران سوریه، افت ۱۲درصد قیمت سهام مخابرات و خروج نقدینگی از بازار بود این افت موجب شد تا اکثر نمادهای شیمیایی با افت شدید قیمتی مواجه شوند. در بازار امروز در گروه نفتی همچنان نمادهای نفتی از جمله نفت تهران و نفت بندرعباس با معاملات پرحجمی مواجه شدند که همچنان موجب شد تا نقدینگی بازار را با عدم تعادل مواجه سازد.
در بازار امروز پالایشگاه بندرعباس همچنان با حجم معاملات سنگین شاهد بیش از ۹۰ میلیون سهم معامله بود که همین امر موجب شد خریداران سهام بندرعباس به عرضه دیگر سایر سهام خود بپردازند در مورد فروشندگان این سهم گمانه زنی ها به سوی فرهنگیان و گروه مالی ملت معطوف است. در همین حال امروز پالایشگاه تهران نیز با عرضه سنگین مواجه شد. در گروه پتروشیمی شستا برای تامین آورده نقدی افزایش سرمایه بانک رفاه ۵ درصد تاپیکو را به این بانک واگذار کرد، چند ماه پیش نیز بلوک پالایشگاه اصفهان تاپیکو با همین هدف به بانک رفاه منتقل شده بود. در مورد جم نیز دیروز همچنان بحث در مورد تعویق عرضه این شرکت ادامه داشت.
رییس هیات‌ مدیره شرکت پتروشیمی جم امروز زمان عرضه اولیه این شرکت را در روز چهارشنبه یا شنبه آینده اعلام کرد. مجید‌هاتف، مدیر عامل سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی و رییس هیات‌مدیره شرکت پتروشیمی جم زمان عرضه اولیه این شرکت را اعلام کرد و گفت: ابتدا قرار بود سهام پتروشیمی جم امروز در فرابورس عرضه شود اما به دلیل ابهامات استاندارد حسابرسی شماره ۱۶، عرضه این سهم به تاخیر افتاد. وی با بیان اینکه پتروشیمی جم بعد از جلسه با سازمان بورس و سازمان حسابرسی عرضه می‌شود، اظهار کرد: اخذ تاییدیه اجرای استاندارد ۱۶ حسابرسی در صورت‌های مالی سال ۹۲ شرکت مهم‌ترین موضوع این جلسه با سازمان بورس و سازمان حسابرسی خواهد بود.
وی ادامه داد: به همین دلیل پنج درصد از سهام پتروشیمی جم در آخر هفته یا شنبه انجام می‌شود. رییس هیات‌مدیره شرکت پتروشیمی جم از سهامداران خواست که با شرایط مناسب صورت‌های مالی شرکت را در قیمت‌گذاری لحاظ کنند و به سهامداران اطمینان داد که مدیریت پتروشیمی جم همچنان در اختیار صندوق بازنشستگی خواهد بود و سهامدار عمده سهم را رها نکرده است و از آن مراقبت و نظارت می‌کند. هر چند که به نظر می رسد به دلیل شرایط نامناسب بازار سهام احتمال تعویق بیشتر در عرضه سهام جم نیزوجود دارد.
ارسال نظر