کد خبر : 4996

بازگشت انفجاری پالایشگاه بندر عباس

bandar
پتروتحلیل- بورس اوراق بهادار تهران امروز شاهد بازگشت فوق العاده پالایشگاه بندرعباس به تالار بود. بندرعباس که آخرین بار در ۲۹ اردیبهشت ماه در تالار بورس معامله شده بود پس از برگزاری مجمع سالانه و تقسیم سود و تعدیل سود شرکت به دلیل حذف عوارض ۲۶ درصدی صادرات دیروز طوفانی به تابلو بازگشت و با رشد ۸۲٫۴ درصدی قیمت شاهد معامله ۶۰ میلیون سهم به ارزش ۷۵ میلیارد تومان بود تا عملا بازار دیروز تحت تاثیر پالایشگاه بندرعباس قرار گیرد با این بازگشت طوفانی دیروز بار دیگر کف پالایشگاهها سنگین شد و پالایشگاههای دیگر از جمله تهران و تبریز نیز با رشد قیمت همراه شدند.
در همین حال امروز معامله گران تحت تاثیر اعلام گزارش تعدیل سود نفت ایرانول با رشد روغن سازان مواجه شد امروز ایرانول با تعدیل ۱۸ درصدی سود رقم خود را به ۲هزار و ۲۸۹ ریال رساند که در ۳ ماهه ۶۷۵ ریال آن را پوشش داده است. این گزارش موجب شد تا نفت پارس و نفت بهران نیز با رشد قیمت همراه شوند. در گروه پتروشیمی دیروز جو ضعیفی حاکم بود که در آن بیشتر نگاهها به سوی پتروشیمی جم و معارفه امروز این شرکت دوخته شده است قیمت پتروشیمی جم می تواند شرکتهای دیگر حاضر در بورس را متاثر کند.در همین حال دیروز پترول برای دومین روز متوالی با صف خرید همراه شد.
در گروه شیمیایی صنایع شیمیایی ایران به رشد خود ادامه داد. در این گروه پلی اکریل برای تعدیل سود متوقف شد که گزارش این شرکت برای سهامداران آن بسیار مهم است. پلی اکریل در انتهای خرداد ماه در نرخ ۷۲۰ ریال معامله می شد که از آن زمان تا کنون با رشد قابل ملاحظه به ۱۷۰۵ ریال رسیده است.از این رو گزارش پلی اکریل در حمایت یا عدم حمایت بازار از این روند قیمتی بسیار مهم است.
ارسال نظر