کد خبر : 1848

در انتظار گزارش پالایشگاه بندرعباس و لاوان

66

پتروتحلیل- همایون دارابی: در حالی که بازار سرمایه به سوی گروه سیمانی و دارویی گرایش پر رنگ تری پیدا می کند در گروه شیمیایی بورسی آرامش بیشتری به چشم خورده و کمتر نوسان شدیدی رخ می دهد.

در گروه پالایشگاهها همچنان استراحت نمادها و اصلاح قیمتی به چشم می خورد که گزارش پالایشگاه تبریز نیز در این شرایط تغییری ایجاد نکرده است.در این گروه بیشتر سرمایه گذاران انتظار دارند گزارش پالایشگاه بندرعباس و یا لاوان بتواند شرایط را تغییر دهد از این رو سرمایه گذاران آینده نگر به خرید سهام و سرمایه گذاران کوتاه مدت با هدف گرفتن بازدهی در گروه های دیگر به فروش مشغولند.

در گروه نفتیها ایرانول به مرز ۱۲هزار ریال نزدیک شده است در گذشته ایرانول همواره برای عبور از این مرز مشکل داشته اشت و نتوانسته آن را پشت سر بگذارد نفت پارس نیز همچنان مثبت است.

در گروه پتروشیمی ها نماد پتروشیمی کرمانشاه بازگشایی شد این شرکت که با نرخ ۹هزار و ۲۵۴ریال به مجمع سالانه رفته بود در مجمع پرداخت یک هزار و ۸۰۰ریال سود را تصویت کرد و در بازگشایی نماد نرخ ۸هزار و ۱۶۲ریال را تجربه کرد تا برای سهامداران خود بازدهی ۹٫۵درصدی را به همراه بیاورد.در این گروه پتروشیمی امیرکبیر معامله یک بلوک ۳۵میلیون سهمی را تجربه کرد که در مورد فروشنده و خریدار اطلاعی در دست نیست.

ارسال نظر