کد خبر : 3911

تاپیکو و تغییرات پرتفوی

images (16)
پتروتحلیل- بورس اوراق بهادار امروز نیز شاهد صدر نشینی شرکت های پتروشیمی بود به گونه ای که عرضه محدود سهام سه پتروشیمی شیراز، پردیس و کرمانشاه توسط هلدینگ نفت و گاز پارسیان نیز نتوانست انگیزه بازار برای حضور در صف های خرید را کاهش نداد. پتروشیمی خراسان نیز امروز با صف خرید سنگین همراه شد. در نمادهای بازار پایه دیروز دهدشت با رشد عجیبی همراه شد. در این بخش نماد پترول پس از سه روز رشد با کاهش قیمت مواجه شد.
در همین حال با نزدیکی عرضه پتروشیمی جم نگاه ها به سوی تغییر تحولات آتی و ورود شرکت های جدید به بازار است. در میان خبرهای منتشره نگاه ها دیروز به سوی تاپیکو بود شرکتی که تحولاتی پیش روی دارد. تاپیکو در حال حاضر و پس از اتمام عرضه جم سه شرکت پتروشیمی غدیر، محصولات کاغذی لطیف و پرسی گاز را در دستور کار خود برای عرضه در فرابورس دارد.در همین حال دیروز معاون تاپیکو برنامه های این شرکت را به صورت ذیل اعلام کرد:
۱-تاپیکو، قصد واگذاری بخشی از خراسان را دارد که بعد از قطعیت افزایش نرخ اوره اقدام خواهد کرد.
۲-بعد از فروش خراسان، احتمال خرید بلوک شنبدر هست.
۳-فعلاً عرضه عمومی ۵% در برنامه نیست ولی قرار است ۵% شرکت تاپیکو به بانک رفاه واگذار شود (نرخ و زمان معامله مشخص نیست).
۴-تاپیکو بزودی از محل تعدیلهای زیر مجموعه ها، تعدیل خوبی اعلام خواهد کرد.
شایان ذکر است تاپیکو پیش از ورود به بورس اقدام به واگذاری نزدیک به هزار میلیارد تومان سهام پالایشگاه اصفهان به بانک رفاه کرد این واگذاری در قالب آورده نقدی تامین اجتماعی در افزایش سرمایه بانک رفاه صورت گرفت و از این رو در حال حاضر تاپیکو احتمالا سهام پالایشگاه بندرعباس را به جای این رقم دریافت خواهد کرد. در بازار امروز در گروه شیمیایی ها نیروکلر به مرز هزار تومان نزدیک شد هر چند که بیشتر نمادهای این گروه با استراحت مواجه بودند.
ارسال نظر