کد خبر : 10534

خبرهای خوب از هلدینگ خلیج فارس

nezhad salim

پتروتحلیل- گزارش های ۶ ماهه هلدینگ خلیج فارس تا بیستم دی ماه به حسابرس ارایه خواهد شد و به احتمال زیاد تا پانزدهم بهمن ماه برروی سایت کدال قرار می گیرد.

عادل نژادسلیم با بیان این مطلب به خبرنگار پتروتحلیل گفت: در حال حاضر واگذاری ۱۰ درصد بلوک هلدینگ خلیج فارس تصویب شده و زمان واگذاری آن را باید سازمان خصوصی سازی مشخص کند.

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس در ادامه به عدم تاثیر پذیری هلدینگ خلیج فارس از افزایش قیمت خوراک گاز خبر می دهد و می گوید: با توجه به اینکه خوراک هلدینگ مایع است، افزایش قیمت خوراک گاز نمی تواند بر سودآوری هلدینگ خلیج فارس تاثیر گذار باشد، اما نرخ ۱۳ تا ۱۴ سنتی که در روزهای اخیر مطرح بوده، به نظر بنده رقم بالایی است که سرمایه گذاری و رقابت را در این صنعت کاهش می دهد.

به گفته نژادسلیم نرخ ۷ تا ۸ سنت برای قیمت خوراک گاز پتروشیمی ها منطقی به نظر می رسد. وی به EPS هلدینگ خلیج فارس اشاره کرده و می گوید: EPS هلدینگ خلیج فارس نشان از وضعیت مطلوب هلدینگ دارد، از سوی دیگر پذیرش زیرمجموعه های هلدینگ خلیج فارس نیز در بورس در حال انجام شدن است و به احتمال زیاد تا قبل از سال جدید شرکت هایی که ساختار مناسب تری نسبت به شرکت های دیگر دارد، در بورس پذیرش خواهند شد.

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس در ادامه به تاخیر دوماه راه اندازی خط تولید قیر در پالایشگاه تبریز اشاره می کند و می گوید: تولید قیر در پالایشگاه تبریز، اواخر امسال به بهره برداری خواهد رسید. به گفته وی مذاکرات پالایشگاه برای تامین تجهیزات یکی از دلایلی بوده که راه اندازی خط تولید قیر را با تاخیر روبه رو کرده است.

وی همچنین به شروع سودآوری پتروشیمی تبریز با توجه به تامین خوراک این مجتمع توسط پالایشگاه تبریز اشاره می کند و وضعیت پتروشیمی تبریز را مطلوب ارزیابی می کند.

ارسال نظر