کد خبر : 10103

فرصتی برای پالایشگاه ها

335568170
پتروتحلیل- بورس اوراق بهادار تهران امروز همچنان با عرضه های سنگینی دست به گریبان بود که بخشی از این عرضه ها ناشی از رسیدن شاخص به مرز ۸۵هزار واحد بود.
در بازار امروز با افول ستاره اقبال به سه گروه معدنی، خودرویی و بانکی بازار به سوی پالایشگاهها و پتروشیمی ها گرایش یافت تا پس از مدتها شرکتهای پالایشگاهی با رشد قیمتی و صف خرید همراه شود. در این شرایط پالایشگاهها با توجه به مفاد لایحه بودجه و افزایش ارزش دلار فرصت افزایش سود آوری محدودی را برای پالایشگاهها بوجود می آورد.
در همین حال در گروه پتروشیمی نیز اکثر نمادها همچنان با صف خرید همراه بودند هر چند عرضه های سنگین در هلدینگهای پتروشیمی از جمله خلیج فارس، پترول و تاپیکو به چشم می خورد.
این شرایط موجب شد تا حتی نماد پترول با افت قیمت همراه شود. در همین حال با اعلام واگذاری احتمالی بلوک ۱۷درصدی هلدینگ خلیج فارس گمانه زنیها در مورد خریداران احتمالی این بلوک و رفتار آتی آنها در بازار افزایش یافته است. در گروه پتروشیمی شرکت سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی با سرمایه ای بالغ بر ۱۸۲ میلیارد تومان پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به ۳۱ اردیبهشت ۹۲ براساس عملکرد واقعی دوره ۶ ماهه را منتشر کرده است.
"وپترو" برای هر سهم مبلغ ۱۴۷ ریال سود خالص پیش بینی کرده که در دوره ۶ ماهه مبلغ ۳۶ ریال معادل ۲۴ درصد از این مبلغ را پوشش داده است. این شرکت سرمایه گذاری که گزارش اخیر خود را با تعدیل مثبت بیش از ۷ درصدی به بازار ارائه کرده است دوره ۶ ماهه نخست سال مالی گذشته را با زیان ۵۴ ریالی به پایان رسانده بود.
در گروه نفتی ها در کنار رشد پالایشگاهها روغن سازیها همچنان رفتار قیمتی متفاوتی داشتند، در حالی که نفت پارس با صف فروش همراه بود نفت ایرانول روز متعادل رو به مثبتی داشت.
در گروه شیمیایی ها اکثر نمادها امروز مثبت بودند.
ارسال نظر