کد خبر : 10497

پتروشیمی ها در انتظار قیمت گاز

gaz9
پتروتحلیل- بورس اوراق بهادار امروز شاهد ضعف گروه پتروشیمی تحت تاثیر شایعات منتشره در موردتغییر نرخ گاز بود.
در شرایطی که هنوز هیچ منبع مستقلی خبر تغییر نرخ گاز را تایید یا تکذیب نکرده است امروز برای برخی از نمادها صف فروش تشکیل شد که اکثر صفهای فروش به جز تاپیکو جمع آوری شدند .انتظار می رود فردا با شروع به کار مجدد مجلس شورای اسلام خبرهای بیشتری در مورد نرخ گاز منتشر شود.
در همین حال امروز بحث کمبود گاز پتروشیمی ها مهمترین خبر بود.احمد مهدوی در گفتگو با مهر گفت: با توجه به افزایش مصرف گاز توسط مشترکان خانگی و تجاری، محدودیت‌هایی در گازرسانی به صنایع پتروشیمی کشور اعمال شده است.
دبیرکل انجمن صنفی کارفرمائی پتروشیمی با اعلام اینکه تا پیش از اعمال محدودیت‌ها، به طور متوسط روزانه صنایع پتروشیمی کشور ۳۵ تا ۴۰ میلیون مترمکعب گاز طبیعی به عنوان سوخت و خوراک دریافت می‌کردند، تصریح کرد: در حال حاضر گازرسانی به مجتمع‌های پتروشیمی تولیدکننده اوره، آمونیاک و متانول توسط شرکت ملی گاز به طور کامل قطع و یا با محدودیت روبرو شده است.
این مقام مسئول یکی از دلایل کمبود گاز را تاخیر در ساخت و راه اندازی فازهای جدید پارس جنوبی اعلام کرد و افزود: در این بین صنایع پتروشیمی کشور مکاتباتی با بیژن زنگنه وزیر انجام داده است. در گروه نفتی ها امروز شرایط ضعیفی برقرار بود. در گروه شیمیایی نماد معاملاتی سهام دو شرکت تولید مواد اولیه الیاف مصنوعی و پلی اکریل ایران دیروز بازگشایی شد که مواد تولید الیاف مصنوعی با صف خرید و پلی اکریل با جهش نزدیک به ۱۰۰درصدی با صف فروش به کار خود پایان داد.
همچنین "شپلی" امروز با اعلام پیش بینی سود ۱۲۳ ریالی هر سهم برای سال مالی جاری به تابلو بازگشت. مواد الیاف مصنوعی نیز با تعدیل ۷درصدی به تابلو بازگشته بود.
امروز نماد "شپلی" که جهت اعلام تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم از ۹۲٫۶٫۳ تا روز جاری متوقف بوده، با اعلام پیش بینی سود ۱۲۳ ریالی هر سهم برای سال مالی جاری بازگشایی شد
در پایان این گزارش می افزاید، مطابق با این توافق "شپلی" بازپرداخت مبلغ ۱۲۳ میلیارد ریال از بدهی شرکت پخش عظیم به "شمواد" را تقبل کرده است.
ارسال نظر