کد خبر : 47209

بازارهای جهانی PET در ماه مارس با وضعیتی ثابت تا محکم وارد می شوند

پیشنهادات وارداتی در آسیا به بالاترین حد خود در 4 ماه گذشته رسید، در حالی که قیمت ها در اروپا و ترکیه به بالاترین حد یک سال اخیر رسیدند….

بازارهای جهانی PET در ماه مارس با وضعیتی ثابت تا محکم وارد می شوند

پتروتحلیل-اکثر فروشگاه‌های بطری PET در طول ماه فوریه به دلیل هزینه‌های بالادستی شرکت و خروش‌های لجستیکی که جریان مواد وارداتی را محدود می‌کردند، جایگاهی محکم داشتند. این هفته، پیشنهادات وارداتی در آسیا به بالاترین حد خود در 4 ماه گذشته رسید، در حالی که قیمت ها در اروپا و ترکیه به بالاترین حد یک سال اخیر رسیدند. بازیکنان اکنون در حال بحث در مورد چشم انداز ماه مارس بر اساس وضعیت تقاضا و هزینه های تولید در سراسر جهان هستند.

بازارهای PET آسیایی در بالاترین سطح چند ماهه ثابت هستند

بازارهای بطری های PET در سراسر چین و آسیای جنوب شرقی دوره پس از تعطیلات را با یک یادداشت محکم باز کردند. افزایش قیمت خوراک ناشی از معیارهای قوی‌تر نفت خام، از بازارهای منطقه‌ای PET حمایت کرد.

سودهای جزئی پس از دوره تعطیلات پس از CNY کوتاه مدت بود، با این حال، زیرا بازار بطری های PET در مدت کوتاهی پس از با توجه به هزینه های تا حد زیادی پایدار مواد اولیه و بهبود آهسته تقاضا، عمدتاً در بالاترین حد چهار ماهه تثبیت شد. قیمت‌های نقطه‌ای PX و PTA نسبت به هفته گذشته حدود 5 تا 10 دلار در هر تن افزایش یافت و به 1040 دلار در هر تن و 775 دلار در هر تن بر اساس CFR چین در طول هفته رسید، در حالی که قیمت‌های MEG ثابت ماند. به دنبال همین روند، پیشنهادات صادراتی چین و کره جنوبی در این هفته ثابت بود.

اکثر بازیگران در چین و آسیای جنوب شرقی از تقاضای ضعیف به عنوان عاملی برای متعادل کردن هزینه‌های تولید کمی ابراز تاسف کردند. بهبود تقاضای داخلی پس از تعطیلات تاکنون کند بوده است و باعث ایجاد فضای آرام در معاملات شده است. فروشندگان امیدوارند که اشتهای خرید در ماه مارس و آوریل با نزدیک شدن به فصل اوج بهبودی نشان دهد. با نگاه به آینده، بازیگران انتظار دارند که قیمت PET از روند مشابهی پیروی کند که در بازارهای بالادستی مشاهده خواهد شد. اگر قیمت نفت خام و مواد اولیه قدرت خود را حفظ کنند، احتمال افزایش بیشتر را رد نمی کنند.

ارسال نظر