کد خبر : 47152

بانک‌های محلی اعتبارات خود را در بحبوحه نوسانات بالای لیر و بی‌ثباتی عمومی اقتصادی در ترکیه محدود می‌کنند؛

مشتریان حتی اگر بخواهند نمی‌توانند مقداری پلیمر بخرند

اکثر بازیکنان تا ماه آینده در موقعیت انتظار خواهند بود زیرا اکثر آنها به هر حال به دلیل مسائل مالی کشور قادر به خرید مواد نیستند.

مشتریان حتی اگر بخواهند نمی‌توانند مقداری پلیمر بخرند

پتروتحلیل-بازار PP ترکیه در این هفته عمدتا با ثبات بوده است. برخی از تامین کنندگان پلیمر قیمت های خود را برای کشور افزایش داده اند و به افزایش هزینه خوراک واکنش نشان داده اند. با این حال، خریداران محلی عمدتاً غیرفعال مانده‌اند و ترجیح می‌دهند منتظر اعلام بیشتر در ماه اکتبر باشند. یکی از بازیگران بازار ترکیه اظهار داشت: «بیشتر مشتریان حتی اگر بخواهند نمی‌توانند مقداری پلیمر بخرند، زیرا بانک‌های محلی اعتبارات خود را در بحبوحه نوسانات بالای لیر و بی‌ثباتی عمومی اقتصادی در کشور محدود می‌کنند». یک تاجر محلی اضافه کرده است: «با این کم بودن بهره خرید، تنها کاری که می‌توانیم انجام دهیم این است که محموله های قدیمی‌تر PP خود را به کشورهای دیگر بفروشیم یا در برخی از فروش‌های ترانزیت شرکت کنیم.» علیرغم تخصیص محدود برخی از تامین کنندگان، در دسترس بودن پلیمر در ترکیه کافی بوده است. اصالت هندی این هفته در این کشور محبوبیت بیشتری پیدا کرده است.

قیمت PP در این هفته در ترکیه ثابت یا 5 دلار در هر تن افزایش یافته است. رافیا، فایبر و تزریقی عربستان سعودی با قیمت‌های 1000-1020 دلار در هر تن CFR ترکیه، 1040-1060 دلار در هر تن CFR ترکیه و 1000 دلار تا 1020 دلار در هر تن CFR ترکیه عرضه شده است. تامین کنندگان هندی گریدهای مربوطه را 1000-1010 دلار در تن CFR ترکیه، 1030-1050 دلار در هر تن CFR ترکیه و 1000-1020 دلار در تن CFR ترکیه اعلام کرده اند. کوپلیمرهای PP عربستان سعودی با قیمت 1070 تا 1090 دلار در هر تن CFR ترکیه موجود است. این گرید منشاء کره جنوبی 10 دلار در هر تن در هفته به 1160 تا 1180 دلار در هر تن CFR ترکیه کاهش یافته است.

بازار PP ترکیه در هفته آینده نسبتاً کند خواهد بود. اکثر بازیکنان تا ماه آینده در موقعیت انتظار خواهند بود زیرا اکثر آنها به هر حال به دلیل مسائل مالی کشور قادر به خرید مواد نیستند. قیمت پلیمر ممکن است در هفته 5 تا 10 دلار در هر تن افزایش یابد زیرا تامین کنندگان به تلاش برای دریافت غرامت برای افزایش هزینه مواد اولیه ادامه می دهند. با این حال، احتمالاً قیمت‌های جدید تنها پس از فروخته شدن محموله های فعلی قابل پذیرش است و در دسترس بودن PP کافی خواهد ماند.

ارسال نظر