کد خبر : 47147

حضور سنگین سیبور در بازار پلیمر ترکیه

سرازیر شدن محموله های آمریکایی و کره ای و عربستان فشارهای مضاعفی را بر بازار ضعیف و بدون تقاضای ترکیه وارد کرده است…

حضور سنگین سیبور در بازار پلیمر ترکیه

پتروتحلیل-علیرغم افزایش قیمت ها در بازار پلیمر ترکیه کماکان تقاضا ضعیف است. ال دی پی اگزون موبیل تحویل ترکیه در این هفته در محدوده ۱۰۳۰ دلار پیشنهاد شده است. 

خریداران ترک اکثرا منتظر استارت پلنت های جدید چین در نوامبر هستند. تقاضای ال دی در امریکا ضعیف است‌ و پیش بینی افزایش صادرات به بازارهای ترکیه و چین و فشار بر عرضه وجود دارد.

عده ای از تجار معتقدند؛ «هر کسی بتواند حجم انبارهایش را در دسامبر بفروشد، برنده است و دو ماه پایانی سال شرایط پلیمر ضعیف و شکننده خواهد بود، چرا که دلیل آن نبود تقاضا است. افزایش قیمت نفت و بالا دستی ها هم نمی تواند کمکی به بازار بدون تقاضا کند و افزایش عرضه در چین با حضور پلنت های جدید در ماه نوامبر محرکی دیگر برای فشار و عرضه بالا در برابر تقاضای ضعیف است».

به نظر می‌رسد کماکان حضور سنگین شرکت سیبور و سرازیر شدن محموله های آمریکایی و کره ای و عربستان فشارهای مضاعفی را بر بازار ضعیف و بدون تقاضای ترکیه وارد کرده است و از طرفی آفرهای جدیدی از چین در راه است و به نظر می‌رسد تولید کنندگان چینی که در نوامبر وارد مدار  تولید می‌شوند، علاوه بر بازار داخل حالا در حال بازاریابی برای صادرات نیز هستند.

ارسال نظر