کد خبر : 47202

در ترکیه، افزایش در بازار پلی اتیلن با کاهش تقاضا، شتاب خود را از دست داد

براساس شایعات، امکان یافتن برخی پیشنهادات فیلم HDPE در بازار در سطح 1100 دلار / تن CIF وجود داشت.

در ترکیه، افزایش در بازار پلی اتیلن با کاهش تقاضا، شتاب خود را از دست داد

پتروتحلیل-قیمت پلی اتیلن از اواخر آذرماه سال گذشته به دلیل اختلال در زنجیره تامین جهانی روند صعودی داشته است. قیمت واردات به بالاترین حد یک سال اخیر رسید. طولانی شدن زمان حمل و نقل و افزایش هزینه های حمل و نقل ناشی از بحران دریای سرخ باعث افزایش قابل توجهی شده است. خرید وحشتناک و پایین بودن محموله های آماده نیز نقش مهمی در این روند صعودی داشت.

قیمت پلی اتیلن با منشاء شرقی در بالاترین سطح از مارس 2023

بر اساس داده ها قیمت پلی اتیلن وارداتی خاورمیانه در ماه فوریه به بالاترین سطح خود در تقریبا یک سال گذشته رسید. افزایش تجمعی از پایان دسامبر، زمانی که روند صعودی آغاز شد، به 125-165 دلار در هر تن (12-17٪) رسیده است.

قیمت پلی اتیلن خاورمیانه نسبت به هفته گذشته تغییر چندانی نداشته است، به طوری که CIF ترکیه 1150-1180 دلار در هر تن برای LDPE و 1120-1150 دلار در هر تن برای فیلم LLDPE C4 و HDPE بر اساس حقوق گمرکی 6.5 درصد بر مبنای نقدی ارزیابی شد.

مقاومت خریداران در روزهای اخیر در خط مقدم بوده است. این امر باعث شد که برخی از معامله گران اهداف افزایش قبلی خود را برای ماه کاهش دهند. یکی از تولیدکنندگان گفت: «با کاهش هراس از خرید، تامین کنندگان ما اندکی عقب نشینی کرده اند. بر اساس شایعات، امکان یافتن برخی پیشنهادات فیلم HDPE در بازار در سطح 1100 دلار / تن CIF وجود داشت. با این حال، منابع اولیه در زمان نگارش این مطلب را نمی‌توان تایید کرد. به طور مشابه، یک معامله گر قیمتی در حدود 1070 دلار در هر تن برای LLDPE برای ایالات متحده گزارش داد. گریدها، با وجود هدف فروش حدود 1100 دلار در تن CIF.

ارسال نظر