کد خبر : 47131

در ترکیه، قیمت PP و PE با وجود کاهش تقاضا همچنان قوی است

فروشندگان پلی اتیلن به آسیا می روند، جایی که تقاضا بهبود می یابد و سطوح نت بک جذاب تری ارائه می دهد…

در ترکیه، قیمت PP و PE با وجود کاهش تقاضا همچنان قوی است

پتروتحلیل-بازارهای پلی الفین رشد خود را تا ماه آگوست افزایش دادند و قیمت گریدهای PP و PE بیشتر از آستانه 1000 دلاری CIF ترکیه در هر تن افزایش یافت. هر دو بازار در اواسط جولای به پایین ترین سطح خود رسیده بودند. کاهش موجودی در تامین کنندگان اصلی و کاهش سطح نت بک در برخی از محصولات در مقایسه با بازارهای آسیایی فشار صعودی و افزایش قیمت ها را ایجاد کرد.

با این حال، بسیاری از بازیکنان، از جمله فروشندگان، اظهار داشتند که افزایش‌های اخیر به دلیل هزینه‌های زیاد بوده است تا بهبود تقاضا در ترکیه. مشاهده شد که افزایش ها کمی کاهش یافته است زیرا بازیکنان از قبل خریدهای ماهانه خود را تکمیل کرده اند و شروع به ارزیابی چشم انداز کرده اند.

در حقیقت، بازارهای مشتقه نسبت به هفته‌های گذشته بهبود چندانی نشان ندادند، در حالی که معامله‌گران به دلیل افزایش قیمت اعلام شده در اوایل ماه به بازار بازگشتند. علاوه بر این، برخی از تولیدکنندگان ترجیح دادند در اواخر جولای سهام خود را دوباره پر کنند تا از افزایش قیمت های مورد انتظار جلوگیری کنند.

علاوه بر مشکلات جدی نقدینگی، بازیگران با افزایش هزینه های حمل و نقل داخلی در بحبوحه افزایش نرخ ارز نیز دست و پنجه نرم می کنند.

فروشندگان پلی اتیلن به آسیا می روند، جایی که تقاضا بهبود می یابد و سطوح نت بک جذاب تری ارائه می دهد

تامین کنندگان خاورمیانه در این ماه سهمیه های محدودی را به ترکیه اختصاص دادند و چند تولیدکننده حتی از پیشنهادات خود صرف نظر کردند. اکثر تولیدکنندگان گفتند: «با توجه به سهمیه محدود و تقاضای زیاد، در نیمه اول آگوست کالاهای خود را به سرعت فروختیم. بازارهای دیگر، از جمله هند و پاکستان، نت‌بک‌های جذاب‌تری ارائه می‌کنند که باعث می‌شود برخی از فروشندگان جهانی با در نظر گرفتن نرخ‌های حمل و نقل نسبتاً مطلوب، کالاهای خود را به این بازارها هدایت کنند.»

قیمت فیلم‌های LDPE، LLDPE و HDPE در این هفته حدود 1020 دلار در هر تن بوده است، عمدتاً بر اساس CIF ترکیه، مشروط به 6.5٪، پس از فروش برخی از حجم‌ها زیر آستانه 1000 دلار در تن در روزهای اول ماه.

قیمت های واردات در چین نیز در این ماه قوی بوده است و پیشنهادات در آسیای جنوب شرقی را افزایش داده است. با این حال، در میان تلاش‌های چین برای تحریک مصرف و داده‌های ضعیف اقتصادی، تقاضا در این کشور ناامیدکننده است. بنابراین، پایداری این افزایش های اخیر زیر سوال می رود. در واقع، کاهش فروش مسکن در ماه جولای و مشکلات نقدینگی که توسط شرکت املاک و مستغلات کانتری گاردن تجربه شد، بحران در بخش مسکن چین را مهار کرد و باعث نگرانی تحلیلگران صنعت شد.

ارسال نظر