کد خبر : 47081

در ترکیه، قیمت PVC وارداتی به دلیل تقاضای ضعیف کاهش یافته است

حتی پس از زمین لرزه های ویرانگری که در اوایل فوریه جنوب شرق ترکیه را تحت تاثیر قرار داد، تقاضا نتوانست انتظارات را برآورده کند و افزایش عرضه بر تامین کنندگان فشار وارد کرد.

در ترکیه، قیمت PVC وارداتی به دلیل تقاضای ضعیف کاهش یافته است

پتروتحلیل-بازار در ماه مارس با روند ملایمی آغاز شد. به حدی که فروشندگان تسلیم تقاضای ضعیف مصرف‌کنندگان شدند و عرضه‌های در دسترس را افزایش دادند. اولین تخفیف ها توسط توزیع کنندگان داخلی در پایان بهمن ماه انجام شد و به دنبال آن کاهش قیمت PVC وارداتی در این هفته انجام شد.

محصولات PVC با منشاء اروپایی علیرغم افزایش اتیلن شل شد

در حالی که بازیکنان در ترکیه برای ماه جدید پیشنهاداتی دریافت کرده اند، قیمت های مورد بحث نسبت به قراردادهای اتیلن که با افزایش اروپا محقق شده است بی تفاوت بوده و به تخفیف های اندکی نسبت به معاملات قبلی اشاره کرده اند. بر این اساس، پیشنهادات معاف از مالیات K67 به میزان 30 دلار به ازای هر تن به CIF ترکیه، با مبنای پیش پرداخت 1000 تا 1060 دلار در تن کاهش یافت.

کالاهای اروپای جنوبی تقریباً در انتهای محدوده قرار داشتند و هیچ معامله ای در این سطوح در زمان انتشار گزارش نشد. چندین بازیکن گزارش داده اند که پیشنهادات K67 با منشاء اروپایی را با قیمت 1030 تا 1050 دلار در هر تن شنیده اند، اما این ارقام توسط طرف اول تایید نشده است.

یکی از توزیع کنندگان یک تولید کننده برجسته اروپایی گفت: "تامین کننده ما در ابتدا قیمت های ثابت را در ترکیه هدف قرار داده بود. با این حال، این سطح برای مشتریان ما قابل اجرا نبود. "تقاضا به دنبال زلزله های ویرانگر که در ابتدای سال گذشته رخ داد ضعیف بوده است. ماه و ظاهراً بهبودی مدتی طول خواهد کشید."

اگرچه چندین تاجر حجم محدودی از اروپا را گزارش کرده‌اند، برخی از بازیگران معتقدند که کاهش هزینه‌های آب و برق با وجود کاهش قیمت سود سوزآور می‌تواند تولید PVC را در بلوک افزایش دهد. اگر فصل پربار مصرف در میان پردازنده‌های اروپایی در ماه‌های آینده را پشتیبانی نکند، چنین سناریویی می‌تواند منجر به افزایش صادرات PVC به ترکیه شود.

تقاضا ناامید کننده بود و تحویل فوری افزایش یافت

حتی پس از زمین لرزه های ویرانگری که در اوایل فوریه جنوب شرق ترکیه را تحت تاثیر قرار داد، تقاضا نتوانست انتظارات را برآورده کند و افزایش عرضه بر تامین کنندگان فشار وارد کرد.

در محدوده معافیت از تعرفه، کالاهای کره جنوبی برای محموله های جدید به 1000 تا 1030 دلار در تن کاهش یافت که همسو با روند ضعیف در آسیا و کاهش هزینه های حمل و نقل است. قیمت کالاهای مصری نیز به 1020-1030 دلار در تن کاهش یافت.

علاوه بر بارگیری های جدید، بازار برای برخی از کالاهایی که در این هفته آماده یا عرضه می شوند نیز پیشنهاداتی را شاهد بود. این نشان دهنده تقاضای ضعیف است. K67 مصری معاف از مالیات در انبارها به FCA 1030-1060 دلار در هر تن گزارش شد. کالاهای کره جنوبی که در ماه مارس وارد شدند، 1050-1070 دلار در تن قیمت داشتند، اما توجهی را به خود جلب نکردند.

ارسال نظر