کد خبر : 47184

بازارهای PP و PE ترکیه تا سال 2024 شروع سریعی داشتند؛

مشکلات لجستیکی باعث افزایش قیمت پلی الفین شد

پیشنهادات پلی‌اتیلن خاورمیانه برای ژانویه با افزایش تا 100 دلار در تن نسبت به ماه گذشته اعلام شد، به دلیل تاثیر افزایش قیمت کانتینر و تاخیر در ارسال، که عرضه را از منطقه محدود کرد…

مشکلات لجستیکی باعث افزایش قیمت پلی الفین شد

پتروتحلیل-قیمت پلی الفین پس از تعطیلات سال نو افزایش یافت، در حالی که افزایش هزینه های حمل و نقل و تاخیر در واردات راه را برای افزایش قابل توجه قیمت از سوی تامین کنندگان عادی هموار کرد. تقاضای PP و PE همچنان ادامه دارد. از آنجایی که حملات در دریای سرخ زنجیره تامین جهانی را مختل کرد، این امر علاقه خرید را به ویژه برای کالاهای آماده یا آینده افزایش داد.

پس از حمله به کشتی مرسک در آخر هفته که باعث شد مالکان کشتی برنامه های خود را برای راه اندازی مجدد ترانزیت در منطقه متوقف کنند، نرخ کرایه حمل و نقل بیشتر افزایش یافت. به دلیل خطرات امنیتی مداوم، صدها کشتی تجاری به سمت دماغه امید خوب در جنوب آفریقا منحرف شده اند.

تأخیر در زنجیره تامین، پیشنهادات اولیه O.E را به بالاترین سطح در ماه‌های اخیر رساند

قیمت هومو PP عربستان سعودی در پایان دسامبر به آستانه 1000 دلار در تن CIF نزدیک شد یا به آن رسید. به حدی که در زمانی که اکثر فروشندگان از قبل موجودی خود را خالی کرده بودند، بحران در دریای سرخ از اواسط ماه گذشته باعث حمایت از روحیه طرف فروشنده شد.

در حالی که کاهش عرضه از روسیه و تعطیلی تعمیر و نگهداری برنامه ریزی شده توسط یک تولیدکننده سعودی برای ماه فوریه نگرانی های عرضه را افزایش داد، پیشنهادات homo PP در ابتدای هفته به 1050 دلار در هر تن CIF نزدیک شد یا به آن رسید. متعاقباً قیمت ها افزایش بیشتری را تجربه کردند.

در حالی که قیمت ها تقریباً روزانه در حال افزایش است، برخی از بازیگران گزارش دادند که قیمت فایبر PP عربستان سعودی حتی بالاتر از 1100 دلار در هر تن CIF ترکیه در پایان این هفته به دلیل عرضه ناکافی است. یکی از خریداران گفت: "PP الیاف CIF ممکن است به سمت 1200 دلار در تن حرکت کند، زیرا برخی از فروشندگان سعی می کنند قیمت های خود را افزایش دهند. او گفت: «از سوی دیگر، این امر پردازنده‌های بیشتری را مجبور می‌کند به پلی استر روی بیاورند.

در حالی که قیمت‌های PP وارداتی عمدتاً با افزایش هفتگی 70 تا 80 دلار در هر تن ارزیابی می‌شد، داده‌های میانگین هفتگی به بالاترین سطوح تقریباً 8 ماهه اشاره کرد. اکثر بازیکنان می‌گویند: «از هفته گذشته قیمت‌های رافیا و الیاف بسیار کمی در بازار شنیده شده است. او گفت: «حدود کمتری که در اوایل هفته برای مبداهای مشمول 6.5 درصد عوارض گمرکی شنیده شد، به سرعت ناپدید شد.

به طور مشابه، پیشنهادات پلی‌اتیلن خاورمیانه برای ژانویه با افزایش تا 100 دلار در تن نسبت به ماه گذشته اعلام شد، به دلیل تاثیر افزایش قیمت کانتینر و تاخیر در ارسال، که عرضه را از منطقه محدود کرد. علاوه بر این، این خبر مبنی بر اینکه یک تولیدکننده در منطقه در حال آماده شدن برای تعطیلی تعمیر و نگهداری در یک خط LDPE است، باعث ناراحتی در بازار شد.

اگرچه فعالیت مشتقات چندان درخشان نبوده است، بحران لجستیک اخیر بازارها را مختل کرده است و خرید وحشتناک تقاضای رزین را حمایت کرده است. در حالی که پیشنهادات بالاتر از سطح CIF ترکیه 1050 دلار در هر تن در حد بالایی برای همه انواع PE افزایش یافت، LDPE و LLDPE دوباره به اوج اکتبر افزایش یافت. در همین حال، فیلم HDPE به بالاترین سطح دیده شده از می 2022 رسیده است.

ارسال نظر