کد خبر : 47197

بازارهای PS و ABS اروپا با یک ماه پرتلاطم با کاهش عرضه از آسیا روبرو خواهند شد

ترکیه و ایران در بازه زمانی ژانویه تا نوامبر سال گذشته به ترتیب با 22 و 20 درصد بزرگترین صادرکنندگان منطقه بودند….

بازارهای PS و ABS اروپا با یک ماه پرتلاطم با کاهش عرضه از آسیا روبرو خواهند شد

پتروتحلیل-بازارهای استایرن در منطقه سال جدید را با ثبات آغاز کردند، زیرا نگرانی های فزاینده عرضه هنوز در سطح قیمت ها به دلیل تقاضای ضعیف منعکس نشده است. بحران دریای سرخ بر زنجیره‌های تامین جهانی تأثیر منفی گذاشت و بسیاری از کشتی‌ها مجبور شدند از آفریقای جنوبی که مسیری طولانی‌تر و پرهزینه است، منحرف شوند. بازیکنان با ارزیابی این تحولات و پیامدهای آن، خود را برای افزایش شدید ماه آینده آماده می کنند.

زنجیره‌های تامین جهانی دوباره دوران سختی را پشت سر می‌گذارند زیرا مشکل جدید در دریای سرخ، کوتاه‌ترین مسیر بین آسیا و اروپا، بر جریان واردات به اروپا تأثیر منفی می‌گذارد. بازیکنان منطقه اظهار داشتند که اختلالات طولانی مدت باعث ایجاد مشکلات جدی در حمل و نقل از آسیا می شود که در نهایت باعث کاهش عرضه در اروپا می شود. با این حال، بازیکنان انتظار دارند که بازارهای PS کمتر از ABS تحت تأثیر قرار گیرند زیرا وابستگی آنها به واردات محدودتر است.

اروپا موقعیت خود را به عنوان واردکننده خالص ABS و صادرکننده خالص PS از دست داد

با نادیده گرفتن چندین سال تجارت برابر یا برعکس، اتحادیه اروپا کمی بیشتر از صادرات خود ABS وارد می‌کند. بنابراین، بحران حمل و نقل و افزایش نرخ حمل و نقل احتمالاً بر قیمت ABS در ماه های آینده تأثیر خواهد گذاشت. این داده ها همچنین نشان داد که واردات در دوره های ژانویه تا نوامبر 2022 و 2023 از صادرات در بازارهای PS اروپا فراتر رفته است. این نشان می دهد که این منطقه موقعیت خالص صادرکننده خود را از دست داده است.

بازارهای PS ممکن است به اندازه ABS تحت تأثیر قرار نگیرند

این به این دلیل است که بازارهای ABS اروپا به شدت به بازارهای آسیایی وابسته هستند. اتحادیه اروپا 62 درصد از ABS خود را از کره جنوبی و 17.6 درصد از تایوان در دوره ژانویه تا نوامبر 2023 وارد کرده است. با این حال، بازارهای PS اروپا سناریوی متفاوتی را ترسیم می کنند. ترکیه و ایران در بازه زمانی ژانویه تا نوامبر سال گذشته به ترتیب با 22 و 20 درصد بزرگترین صادرکنندگان منطقه بودند. به عبارت دیگر، تقریبا نیمی از کل واردات PS اتحادیه اروپا از کشورهای مجاور مانند ترکیه، ایران و مصر بوده است، در حالی که کشورهای آسیایی مانند چین، کره جنوبی و تایوان تنها 20 درصد نیازهای PS وارداتی اروپا را تامین می کنند.

ارسال نظر