کد خبر : 46239

تأخیرها در مرزهای ترکیه و ایران؛

آتش سوزی های ترکیه تاثیری بر تجارت پلیمرها نداشته است/مشکلات حمل و نقل بین المللی و محبوبیت پلیمرهای ایرانی

آتش سوزی های ترکیه تاثیری بر تجارت پلیمرها نداشته است/مشکلات حمل و نقل بین المللی و محبوبیت پلیمرهای ایرانی

پتروتحلیل-قیمت پلی اتیلن (PE) در بازار ترکیه و در این هفته به دنبال پیشنهادات تامین کنندگان خاورمیانه در ماه آگوست همچنان افزایش یافت.

این در حالی است که تقاضا به طور قابل توجهی بهتر از جولای است؛ زیرا بازیکنان بازار در دو ماه گذشته از خرید اجتناب کرده اند. پس از رکود سه ماهه دوم، خریداران به بازار باز می گردند تا خریدها را با کمترین قیمت انجام دهند.

اما تأخیرهای حمل و نقل از خاورمیانه شدت می گیرد و حدود دو هفته دیگر به تخمین تحویل اضافه می شود. مشکلات مربوط به ایمن سازی کانتینرها بوجود می آید و تعداد زیادی کشتی در حال بارگیری در بندر وجود دارد.

ممکن است در مسائل لجستیکی محدودیت ایجاد شود

انتظار می رود فشار قیمت ها تا ماه سپتامبر ادامه یابد. هیچ تاثیری از آتش سوزی های اخیر در ترکیه که هنوز ادامه دارد و پس از ۸ روز مهار نشده، بر تجارت پلیمرها گزارش نشده است.

در همین حال دسترس بودن پلی اتیلن ها برای سطح تقاضای فعلی کافی است، اما امکان توسعه کمبود عرضه وجود دارد. مشکلات حمل و نقل به خارج از خاورمیانه در حال تشدید است و ممکن است در چند هفته ادامه یابد، زیرا اکثر فروشندگان تقریباً فروش خود را برای ماه آگوست به پایان رسانده اند.

پلیمرهای ایران با توجه به مشکلات حمل و نقل از خارج خاورمیانه از محبوبیت زیادی برخوردار است، زیرا از مشکلات حمل و نقل بین المللی می کاهد، اما قیمت حمل و نقل برای مواد ایران نیز افزایش یافته است و اکنون بیش از 100 دلار در تن هزینه دارد.

همچنین تأخیرها در مرزهای ترکیه و ایران آغاز شده است و کامیون ها برای عبور از مرز با زمان انتظار نزدیک به 48 ساعت روبرو هستند.

تولید کننده محلی Petkim قیمت پلی اتیلن با چگالی کم (LDPE) را در این هفته چندین بار افزایش داده است. Petkim ارائه دهنده بزرگ LDPE به بازار ترکیه است. مواد وارداتی هنوز شاهد جهش مشابهی در قیمت نیستند.

گریدهای فیلم و تزریقی پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE) ضعیف ترین نوع در بین انواع مختلف است، زیرا بسیار در دسترس هستند، اما قیمت ها همچنان با افزایش تقاضا افزایش می یابد.

پیشنهادات از سوی تامین کنندگان ایالات متحده وجود ندارد، تامین کنندگان آمریکای شمالی بر بازار داخلی پردرآمد خود تمرکز کرده اند.

 

ارسال نظر