کد خبر : 47192

آب و هوا، تامین کنندگان آمریکایی را در حاشیه بازار پلی اتیلن نگه داشت؛

وضعیت لجستیکی چالش برانگیز و نرخ های مارپیچی حمل و نقل همچنان بر قیمت های CFR تاثیر می گذارد

وضعیت لجستیکی چالش برانگیز و نرخ های مارپیچی حمل و نقل همچنان بر قیمت های CFR تاثیر می گذارد

پتروتحلیل-این هفته یک انفجار قطبی در سواحل خلیج آمریکا رخ داده است. کارخانه‌های پلی‌اتیلن در این منطقه تاکنون عمدتاً تحت تأثیر قرار نگرفته‌اند، در حالی که بازار صادراتی کساد شده است زیرا دمای یخبندان منجر به شرایط جاده‌ای خطرناک شده است. در نتیجه پایانه های پورت هیوستون در تاریخ 16 ژانویه تا روز بعد بسته شد. هوا از 18 ژانویه شروع به بهبود کرد، اما پیش‌بینی می‌شود که دما در آخر هفته دوباره کاهش یابد.

آب و هوا اکثر تامین کنندگان را در حاشیه بازار پلی اتیلن در این هفته نگه داشته است. تقاضا تقریباً مشابه یک هفته قبل باقی مانده است. عرضه تمام گریدها به جز HDPE تزریقی با توجه به پیشنهادات از دست رفته و کاهش موجودی فروشندگان منقبض شده است. برخی از تولیدکنندگان نیز شروع به کاهش فروش خود در خارج از کشور کرده اند، بنا بر گزارش ها در آستانه تعمیر و نگهداری برنامه ریزی شده کارخانه های پلی اتیلن خود. در دسترس بودن HDPE تزریقی بالا بوده است زیرا در حال حاضر کمترین درجه محبوبیت PE را دارد. وضعیت تدارکاتی دشوار و در نتیجه افزایش نرخ حمل و نقل، قیمت ها را بر اساس CFR بالا برده است.

بیشتر گریدهای پلی اتیلن در این هفته 5 تا 10 دلار در هر تن گران تر شده اند. HDPE تزریقی، دمشی و فیلم به ترتیب با قیمت 900-950 دلار در تن FAS هیوستون، 940 تا 970 دلار در تن FAS هیوستون و 980 تا 1010 دلار در تن FAS هیوستون به فروش می رسد. فیلم LDPE و C4-LLDPE این هفته با قیمت 980-1010 دلار در هر تن FAS هیوستون و 930-950 دلار در هر تن FAS هیوستون عرضه شده است.

بازار صادرات پلی‌اتیلن احتمالاً هفته آینده افزایش می‌یابد زیرا هنوز مشتریانی هستند که مشتاق خرید مواد قبل از افزایش قیمت هستند. هنگامی که آب و هوا بهبود یابد، احتمالاً هفته آینده، تأمین کنندگان کمتر تمایلی به ارائه و ارسال مواد به خارج از کشور خواهند داشت. عرضه برخی از گریدها ممکن است محدود باشد اگر تقاضا افزایش یابد زیرا تولیدکنندگان ذخایر خود را تخلیه کردند و تخصیص صادرات را در اوایل ماه جاری کاهش دادند و در برخی موارد پیش‌بینی می‌شود که تغییر برنامه‌ریزی‌شده انجام شود. برخی از گریدهای پلی اتیلن ممکن است تا پایان ماه 10 تا 20 دلار در هر تن افزایش پیدا کنند، اگر در دسترس بودن کم باشد. وضعیت لجستیکی چالش برانگیز و نرخ های مارپیچی حمل و نقل همچنان بر قیمت های CFR در هفته آینده تأثیر می گذارد.

ارسال نظر