کد خبر : 47191

بازارهای پی وی سی اروپا نسبت به بحران دریای سرخ بی تفاوت هستند آیا آب و هوا در نیمه دوم ژانویه تغییر می کند؟

از آنجایی که دریای سرخ کوتاه ترین مسیر به اروپا است، محموله های آسیایی و خاورمیانه بیشترین ضربه را خوردند. با این حال، آسیا تنها سهم کمی از کل واردات پی وی سی منطقه را در مقایسه با قاره آمریکا…

بازارهای پی وی سی اروپا نسبت به بحران دریای سرخ بی تفاوت هستند آیا آب و هوا در نیمه دوم ژانویه تغییر می کند؟

پتروتحلیل- بازارهای PVC اروپای غربی عمدتاً تا اواسط ژانویه ثابت ماندند، حتی با وجود اینکه بحران در مسیر تجاری کلیدی خاورمیانه تأثیر منفی بر تجارت جهانی گذاشت. در حالی که حملات هوایی و دریایی ایالات متحده و بریتانیا به اهداف حوثی ها در یمن مشکلات لجستیکی را تقویت می کند، بحران دریای سرخ هیچ نشانه ای از کاهش را نشان نمی دهد.

یکی از دلایل بی توجهی بازارها به این وضعیت، رکود فعالیت در بخش های مشتقه بود. در همین حال، با وجود اینکه حاشیه ها در منطقه منفی قرار داشتند، نبود کمبود عرضه مانع از هدف گذاری تامین کنندگان برای افزایش قیمت شد. زیرا اروپا به طور سنتی صادرکننده خالص بوده است. در حالی که تعدادی از عوامل باعث می شود که تامین کنندگان در منطقه در نیمه اول ماه رقابتی باقی بمانند، تحقیقات ضد دامپینگ در مورد PVC ایالات متحده و مصر، مشکلات حمل و نقل از آسیا و افزایش نرخ حمل و نقل باعث می شود عرضه واردات کاهش یابد و قیمت ها افزایش یابد.

آمریکا شریک تجاری اصلی اتحادیه اروپا باقی ماند

فشار واردات در منطقه به ویژه از آمریکا افزایش یافت. در زمانی که اقتصادهای جهانی با نرخ بهره، کندی رشد، تورم مداوم و عدم اطمینان ژئوپلیتیکی دست و پنجه نرم می کنند، این امر بر حاشیه تولیدکنندگان تأثیر منفی گذاشته است.

یکی از بازیگران اصلی بازار گفت: «بحران دریای سرخ بر بازارهای PVC اروپایی تأثیر نمی گذارد زیرا واردات سنگین از ایالات متحده انجام می شود.

در واقع، واردات از ایالات متحده آمریکا و مکزیک بیش از 60 درصد از کل واردات منطقه را در دوره ژانویه تا نوامبر 2023 تشکیل می‌داد. تقریباً 370000 تن از کل واردات 608000 تن کالاهای آمریکایی و مکزیکی بوده است. مجموع واردات از این کشورها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تقریباً 33 درصد افزایش داشته است. مصر جایگاه خود را به عنوان چهارمین تامین کننده بزرگ با سهم بازار 7.3 درصد یا 44410 تن حفظ کرد. کمیسیون اروپا (EC) در اواسط نوامبر تحقیقات ضددامپینگ را در مورد واردات S-PVC از مصر و ایالات متحده آغاز کرد. PVC آمریکا ممکن است بازار اروپا را از دست بدهد. تغییر در مسیرهای تجاری و رقابت سخت در راه است.

واردات پی وی سی از دریای سرخ ممکن است فوراً بر اروپا تأثیر نگذارد

از آنجایی که دریای سرخ کوتاه ترین مسیر به اروپا است، محموله های آسیایی و خاورمیانه بیشترین ضربه را خوردند. با این حال، آسیا تنها سهم کمی از کل واردات پی وی سی منطقه را در مقایسه با قاره آمریکا به خود اختصاص می دهد. واردات از کره جنوبی، تایوان و چین 18 درصد از کل واردات را تا نوامبر 2023 به خود اختصاص داده است.

ارسال نظر