کد خبر : 47179

قانون واردات شاهد تغییراتی برای LDPE در ترکیه است

در میان تمام محصولاتی که تغییر اخیر در قوانین اعمال شده است، LDPE تاکنون برجسته شده است، زیرا این بازار هر از گاهی شاهد رقابت شدید بین تولیدکننده داخلی پتکیم و تامین کنندگان وارداتی است…

قانون واردات شاهد تغییراتی برای LDPE در ترکیه است

پتروتحلیل-بر اساس تصمیم منتشر شده در روزنامه رسمی در 23 نوامبر، ترکیه حق تخفیف مالیات بر ارزش افزوده را که در محدوده اقدامات نظارتی و حمایتی برای واردات محاسبه شده بود، لغو کرد. بر اساس این تصمیم که از تاریخ انتشار لازم الاجرا شد، تخفیف مالیات بر ارزش افزوده بابت مبالغ اظهار شده و فاقد سند در اظهارنامه های گمرکی برای کالاهای مشمول نظارت و انواع مالیات، عوارض و سهام ناشی از این مبالغ پرداخت شده و شامل می شود. در مالیات بر ارزش افزوده متوقف خواهد شد.

پس از اجرای این تصمیم، بازارها شاهد ابهاماتی بودند و سوالاتی در مورد اینکه آیا هزینه جدید توسط فروشندگان دریافت می شود یا خریداران، در حال چرخش بودند. بازیکنان در مورد اثرات احتمالی هزینه های اضافی ناشی از آخرین تغییر اختلاف نظر داشته اند.

به گفته بازیکنان، این تصمیم بر چندین پلیمر مانند LDPE و PS که تحت تدابیر نظارتی هستند و همچنین محصولات واسطه ای مختلف از جمله فیلم های مشتق شده از BOPP تأثیر خواهد گذاشت. یکی از بازیکنان گفت: "این خبر نه تنها بر برخی پلیمرهای تحت نظارت بلکه حدود 200 مورد نیز تاثیر می گذارد."

در میان تمام محصولاتی که تغییر اخیر در قوانین اعمال شده است، LDPE تاکنون برجسته شده است، زیرا این بازار هر از گاهی شاهد رقابت شدید بین تولیدکننده داخلی پتکیم و تامین کنندگان وارداتی است.

تصمیم به چه معناست؟

در حوزه نظارت، از سال 2017 یک بدهی مالیاتی برای LDPE وارداتی وجود دارد که بر اساس ارزش گمرکی 1350 دلار در هر تن، بدون توجه به تفاوت مبدا محاسبه شده است. مالیات بر ارزش افزوده تفاوت بین قیمت شاخص و قیمت واقعی در پایه مالیاتی.

به این معنا که قبلاً عوارض نظارتی بار زیادی برای واردکنندگان ایجاد نمی کرد زیرا می توانست از طریق تخفیف وصول شود. با این حال، واردکنندگان دیگر نمی توانند مالیات بر ارزش افزوده را برای هزینه های ناشی از اقدامات کسر کنند. هزینه های واردکنندگان و قیمت محصولات نهایی تولید شده از مواد اولیه وارداتی بدون شک افزایش خواهد یافت. بنابراین، بازیکنان واردکننده مواد خام باید هزینه های خود را مجدداً تعیین کنند.

ارسال نظر