کد خبر : 47171

کاهش تجارت پلیمر در بازار ترکیه؛ بازیگران بازار به تغییرات مثبت پس از پلاست اوراسیا امیدوارند!

کاهش تجارت پلیمر در بازار ترکیه؛ بازیگران بازار به تغییرات مثبت پس از پلاست اوراسیا امیدوارند!

پتروتحلیل-بازار PP ترکیه به دنبال روند نزولی این هفته ادامه یافته است. قیمت پلیمرها اندکی کاهش یافته است، اما چشم انداز کلی تاریک باقی مانده است. قیمت‌ها همچنان پایین می‌آیند، اما نه به سرعت چند هفته گذشته و ما فکر می‌کنیم که ممکن است به زودی به پایین‌ترین حد خود برسند. با این حال، بعید است که علاقه خرید حتی در سطوح پایین تر افزایش یابد. برخی از بازیگران بازار به تغییرات مثبت پس از پلاست اوراسیا امیدوارند، اما تجارت ضعیف تا پایان سال سناریوی واقعی تری به نظر می رسد. در کنار تولید فرش، بخش ساختمانی نیز با نزدیک شدن به فصل زمستان کند شده است. بی ثباتی اقتصادی ترکیه، نوسانات لیر و اعتبار محدود به کاهش تجارت پلیمر در این کشور افزوده است. عرضه PP با وجود محدود بودن منابع در کشور در میان تقاضای ضعیف اخیراً تا حدودی بیش از حد بوده است.

قیمت PP در ترکیه 5 تا 15 دلار در هر تن در هفته کاهش یافته است. تنها کوپلیمر بلوک PP عربستان سعودی در قیمت 1020-1050 دلار در هر تن CFR ترکیه ثابت مانده است. PP کشورهای کره جنوبی 15 دلار در هر تن کاهش یافته و به 1090 دلار - 1110 در هر تن CFR ترکیه رسیده اند. رافیا، فایبر و PP تزریقی عربستان سعودی در بازه‌های وسیعی از 930 تا 990 دلار در تن CFR ترکیه، 950 تا 1010 دلار در تن CFR ترکیه و 940 تا 1000 دلار در تن CFR ترکیه عرضه شده است، زیرا برخی از محموله‌های قدیمی‌تر هنوز فروخته نشده‌اند.

بازار PP ترکیه هفته آینده بدون حادثه خواهد بود. بیشتر بازیگران از بازار خارج خواهند شد و در نمایشگاه Plast Eurasia در 22 تا 25 نوامبر شرکت خواهند کرد و سعی می کنند برخی معاملات را انجام دهند و مخاطبین جدیدی را در آنجا پیدا کنند. انتظار می‌رود قیمت PP ثابت باشد یا به دلیل تقاضای پایین، فقط 5 تا 10 دلار در هر تن در هفته از دست بدهد. با این حال، بیشتر بازیکنان در مورد نقل قول های ماه دسامبر بحث خواهند کرد، بنابراین انتظار می رود معاملات بسیار کمی در هفته آینده انجام شود. عرضه PP کافی خواهد بود.

ارسال نظر