کد خبر : 47119

سانسرز: با اوج‌گیری محموله‌ها و تضعیف تقاضا قیمت‌های ای‌بی‌اس چین سیری کاهشی در پیش گرفته‌اند

اخیراً قیمت سه مواد خام بالادستی ای‌بی‌اس با فراز و نشیب‌ها، حمایت هزینه‌ای مناسبی را برای این محصول فراهم آوردند. ساخت و ساز واحدهای پتروشیمی در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته افزایش یافته، و همزمان ذخایر بازار نیز اوج گرفته است.

سانسرز: با اوج‌گیری محموله‌ها و تضعیف تقاضا قیمت‌های ای‌بی‌اس چین سیری کاهشی در پیش گرفته‌اند

پتروتحلیل-بازار ای‌بی‌اس داخلی اخیراً افت کرده و قیمت‌های نقدی نیز اغلب کاهش یافتند. براساس داده‌های تحلیلگران بازار کامودیتی سانسرز، میانگین قیمت ای‌بی‌اس در 28 ژوئیه با افت 0.24- درصدی نسبت به سطوح میانگین اوایل ماه در میزان 10500 رنمینبی در هر تن ایستاد.

در باب عرضه: صنعت ای‌بی‌اس پس از دوره‌های تامین و نگهداری شرکت‌ها و کاهش محموله‌های‌شان، در ایام اخیر روندی افزایشی را در پیش گرفته است. نرخ بهره‌برداری کنونی به بیش از 87 درصد رسیده، و موجودی در محل واحدها اوج گرفته است. ذخایر انبارها نیز به میزان قابل توجه 150 هزار تن افزایش یافته‌اند. اخیراً، حمایت بخش عرضه از قیمت‌های نقدی تضعیف شده است.

همچنین در باب مواد خام، عملکرد کلی سه مواد خام بالادستی ای‌بی‌اس در هفته گذشته دو سویه بود. در میان آن‌ها، بازار مواد خام آکریلونیتریل افت کرد، و قیمت‌های مواد خام پرنوسان نسبتاً استوار بودند، اما آکریلونیتریل از حمایت کمی مواجه شد؛ ساخت و ساز پایین‌دستی در سطوح پایین نوسان کرده که همین امر به تقاضای ضعیف آکریلونیتریل منتج شده است؛ در این بین عرضه مقداری کاهش یافت و بازار آکریلونیتریل را از حمایتی جزئی برخوردار کرد. قیمت‌های این مواد پس از اوج‌گیری در نیمه اول ماه گذشته، روند نزولی را در ایام اخیر پیش گرفتند.

در هفته گذشته قیمت‌های بوتادین ابتدا اوج گرفت و سپس با روندی دو سویه مواجه شد. در مراحل ابتدایی، قیمت‌های خارجی و داخلی نسبتاً بالا بود که همین امر روحیه تاجران را تقویت کرد. با فرارسیدن محموله‌های وارداتی، ذخایر بنادر افزایش یافت، و همزمان با از سرگیری فعالیت چندین واحدی که مشغول عملیات تامین و نگهداری بودند، تولیدات داخلی نیز اوج گرفت. در این میان، ساخت و ساز پایین‌دستی و حاشیه سودها پس از افزایش قیمت‌ها تحت فشار هستند، و تقاضا نیز با کاهش حمایت‌ها از بازار، تضعیف شده است. استعلامات در محل محتاطانه می‌باشند.

اما اخیراً قیمت‌های استایرن صعود کرد. تداوم اوج‌گیری قیمت‌های نفت خام بین‌المللی حمایت هزینه‌ای قدرتمندی را برای بازار بنزن خالص فراهم آورده، و بازار استایرن نیز از همین روند پیروی کرده است. اخیراً تقاضای پایین‌دستی افزایش یافت. ضمناً انبار بنادر در شرایط مناسبی قرار داشته و همچنین اخبارهایی در رابطه با صادرات به گوش می‌رسد. انتظار می‌رود که بازار نقدی استایرن در کوتاه‌مدت عمدتاً روندی صعودی داشته باشد.

در باب تقاضا: اخیراً میل شرکت‌های پایین‌دستی شامل صنعت لوازم خانگی، به انبارسازی کاهش یافته است. با توجه به فصل جاری و محدودیت‌های انرژی، نرخ بهره‌برداری پایین‌دستی همچنان در سطوح ضعیفی قرار دارد. بعد از افزایش قیمت‌های ای‌بی‌اس، سطح رضایت تولیدکنندگان از شرایط کاهش یافت، موضع خرید محتاطانه، و در نتیجه تقاضای کلی تضعیف شد.

اخیراً قیمت سه مواد خام بالادستی ای‌بی‌اس با فراز و نشیب‌ها، حمایت هزینه‌ای مناسبی را برای این محصول فراهم آوردند. ساخت و ساز واحدهای پتروشیمی در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته افزایش یافته، و همزمان ذخایر بازار نیز اوج گرفته است. حمایت تقاضا افت کرده، و این الگوی ضعف تقاضا برپا مانده است. پیش‌بینی می‌شود که بازار ای‌بی‌اس به همین روند ضعیف خود ادامه دهد.

ارسال نظر