کد خبر : 47102

افزایش 100 دلاری پلی اتیلن سبک پتکیم خریدارها را به سمت ایران سرازیر کرد

گرچه معامله گران برای خرید پلی اتیلن سبک ایرانی رغبت زیادی داشتند، اما پتروشیمی امیر کبیر و لاله و باختر آفری برای بازار ترکیه نداشتند و تمام تقاضاها به سمت آریاساسول سرازیر شد!

افزایش 100 دلاری پلی اتیلن سبک پتکیم خریدارها را به سمت ایران سرازیر کرد

پتروتحلیل- پس از افزایش قیمت پی وی سی فورموسای تایوانی، بازارهای آسیایی هم احیا شدند، به گفته تاجران در بازار ترکیه هم محموله های موجود پی وی سی با 60 دلار افزایش معامله شدند. این در حالی است پتکیم هم پلی اتیلن سبک خود را 100 دلار نسبت به ابتدای هفته به دلیل افزایش تقاضا، گران کرد. 

برخی از خریداران می گویند: تاجران به دنبال واردات از ایران هستند، برخی از آنها به خرید حجم های بالای پلی اتیلن سبک از آریاساسول در هفته جاری اشاره می کنند. در بازار ترکیه، پلی اتیلن سنگین بی ال تری و گرید بادی روندی ثابت داشته اند. 

همچنین گرید پلی اتیلن سنگین فیلم هم با عرضه بالایی روبه رو است. در همین حال به گفته تاجران پلی اتیلن سنگین بی ال تری پتروشیمی جم با قیمت 1340 دلار در بازار ترکیه معامله شده که با کسر هزینه ها ( 20 درصد ارزش افزوده، 6.5 درصد حقوق گمرکی و هزینه های انبار و مشاوره گمرکی و … ) 1025 دلار CPT فروخته شده است.

در همین حال گفته می شود تقاضای بالا برای گرید پلی اتیلن سبک 2130 پتروشیمی آریاساسول سبب شده این محموله ها به تعداد زیادی از خریداران فروخته نشود. گرچه معامله گران برای خرید پلی اتیلن سبک ایرانی رغبت زیادی داشتند، اما پتروشیمی امیر کبیر و لاله و باختر آفری برای بازار ترکیه نداشتند و تمام تقاضاها به سمت آریاساسول سرازیر شد! 

ارسال نظر