کد خبر : 46449

قیمت اوره سی اف ار برزیل و ترکیه ۶۰ دلار ارزان‌تر از نشریه آرگوس برای فوب ایران!!!

قیمت اوره سی اف ار برزیل و ترکیه ۶۰ دلار ارزان‌تر از نشریه آرگوس برای فوب ایران!!!

پتروتحلیل-آخرین قیمت اوره سی اف ار برزیل نشریه آرگوس از فوب ایران پایین تر است! آخرین قیمت اوره برزیل در نشریه آرگوس میانگین ۸۴۰ دلار سی اف ار گزارش شده، قیمت اوره ایران به صورت فوب هم ۸۶۰ دلار در هر تن میانگین اعلام شده که گران تر از قیمت  سی اف ار اوره تحوبل برزیل است!

فعالان بازار ترکیه می گویند؛ قیمت اوره ایران در  برزیل و  ترکیه به صورت سی اف ار به ۸۰۰ دلار رسیده است؛ هزینه حمل محموله های ایران تا ترکیه حدود ۵۵ دلار است و محموله های برزیل  هم تا ۷۰ دلار. و ریسک بزرگ محموله های ایرانی و حجم بالای سرمایه گذاری در یک محموله کشتی و فاینانس طولانی مدت برای آن، قیمت در مقطع فعلی بالاتر از۷۰۰ دلار برای معامله گران را فاقد توجیه اجرایی کرده است. این در حالی است که قیمت ها هنوز در حدود ۸۷۰ دلار اعلام می شود و آرگوس هم میانگین ۸۶۰ دلار در هر تن را برای اوره ایران ثبت کرده است که بر اساس قیمت اعلامی پتروشیمی های ایرانی در بازار است که دلیل بالا نگه داشتن قیمت نشریه می‌باشد.

در همین حال برخی از تریدرهای ایرانی که بارهای ارزان اوره را با قیمت های حدود ۶۳۰ دلاری خریدند و ذخیره دارند، اوره را با قیمت ۷۵۰ تا ۷۷۰  دلار در هر تن فوب به خریداران پیشنهاد می دهند که مورد استقبال خریداران اصلی و سرمایه گذارن در بخش اوره نبوده و در هفته جاری قیمت های پایین تر در حال مذاکره و آفر می‌باشد و به نظر کارشناسان بازار قیمت اجرایی در شرایط رکود و کاهشی بازار اوره در هفته جاری حداکثر  ۷۰۰ دلار می‌باشد و کماکان پیش بینی جهت کاهش قیمت در بازار با توجه به پایان سال میلادی و کاهش سنتی قیمت ها در ژانویه و تعطیلات پیش رو سال نو میلادی پیش بینی می گردد.

ارسال نظر