کد خبر : 47094

قیمت PP و PE در اروپا به شدت کاهش می یابد، تولیدکنندگان به دنبال کاهش بیشتر تولید هستند

انتظار می رود بیش از 1.8 میلیون تن تولید PP در ماه ژوئن متوقف شود و حدود 33 درصد از کاهش تولید (حدود 600000 تن) در اروپا ثبت خواهد شد…

قیمت PP و PE در اروپا به شدت کاهش می یابد، تولیدکنندگان به دنبال کاهش بیشتر تولید هستند

پتروتحلیل-تولیدکنندگان پلی الفین در منطقه قصد دارند نرخ بهره برداری در کارخانه های خود را در طول دوره تابستان کاهش دهند تا عرضه محلی را در سطوح پایین نگه دارند و تقاضای ضعیف را جبران کنند، در حالی که قیمت های نقدی به پایین ترین سطح خود در سال های اخیر رسیده است. اگرچه نرخ تولید از اواسط سال 2022 کاهش یافته است، اما به دلیل کاهش شدید تقاضا، عرضه همچنان فراوان است.

تولیدکنندگان پیشرو اروپایی در حال برنامه ریزی برای توقف تعمیر و نگهداری در تابستان هستند، در حالی که نرخ بهره برداری بیشتر کاهش می یابد. در ماه ژوئن، گزارش شد که برخی از تولیدکنندگان نرخ های عملیاتی خود را تا 50 درصد کاهش داده اند و انتظار می رود تولید تا ماه سپتامبر ادامه داشته باشد. هدف اصلی این حرکت این است که بتوانیم موجودی ها را مجدداً متعادل کنیم زیرا به دلیل بازارهای ضعیف مشتقات، سکون تابستانی در تولیدکنندگان بیشتر از حد انتظار در سال جاری ادامه خواهد داشت. همچنین، تولیدکنندگان می خواهند روند نزولی را متوقف کنند. قیمت رزین به سطوح بحرانی کاهش یافته است و حاشیه های تولیدکننده را فشرده کرده است.

اروپا یک سوم از کل ضررهای PP در ماه ژوئن را تشکیل می دهد

انتظار می رود بیش از 1.8 میلیون تن تولید PP در ماه ژوئن متوقف شود و حدود 33 درصد از کاهش تولید (حدود 600000 تن) در اروپا ثبت خواهد شد. داده های اخیر نشان می دهد که 1.5 میلیون تن ظرفیت PP در ماه جولای از بازار خارج خواهد شد که 38 درصد از کل ضرر تولید اروپا را تشکیل می دهد. اروپا دومین منطقه با بیشترین کاهش ظرفیت بود که به کاهش بیشتر نرخ های عملیاتی به شیوه ای منضبط نسبت داده شد.

ارسال نظر