کد خبر : 46875

جایگزینی پلی‌پروپیلن با پلی‌اتیلن ترفتالات متبلور شده بازیافتی

بعد از ماه‌ها تحقیق و آزمایش، موراما راهی برای جایگزینی پلی‌پروپیلن با ورژن متبلور شده پلی‌اتیلن ترفتالات (CPET) پیدا کرد، که از طریق آن می‌توان مقاومت گرمایی را افزایش داد…

جایگزینی پلی‌پروپیلن با پلی‌اتیلن ترفتالات متبلور شده بازیافتی

پتروتحلیل-رستوران زنجیره‌ای واگاماما با گروه مشاوره طراحی موراما برای جایگزینی ظرف‌های بیرون‌بر پلی‌پروپیلنی با ظرف‌هایی از جنس پلی‌اتیلن ترفتالات متبلور شده (CPET) همکاری کرد.

بگفته موراما، هدف اصلی یعنی کاهش میزان پلاستیک در بسته‌بندی ظرف‌های بیرون‌بر، امری دشوار بود. علیرغم بررسی مواد زیست‌پایه و زیست تجزیه‌پذیر، مسئله واضح نیاز به پلاستیک بود. حداقل برای یک‌سری از ظرف‌ها.

همزمان با تمرکز بالای تیم بر روی طراحی پایدار، موراما از استراتژی‌های طراحی دورانی و دانش بالای متخصصان مواد، بازیافت و بسته‌بندی برای تعریف اصول کاربردی طراحی مجدد بسته‌بندی واگاماما استفاده کرد: کاهش، بازیافت، بهبود.

بعد از ماه‌ها تحقیق و آزمایش، موراما راهی برای جایگزینی پلی‌پروپیلن با ورژن متبلور شده پلی‌اتیلن ترفتالات (CPET) پیدا کرد، که از طریق آن می‌توان مقاومت گرمایی را افزایش داد. محدوده بسته‌بندی جدید واگاماما اولین بار در صنعت معرفی شده است. از 70 درصد پلی‌اتیلن ترفتالات بازیافتی، و 30 درصد پلاستیک خام تولید شده که برای یکپارچگی ساختاری مورد نیاز می‌باشد - این بسته‌بندی 100 درصد قابل بازیافت است.

بعد از پایان موجودی‌های قبلی، بسته‌بندی‌های جدید در سراسر رستوران‌ها و آشپزخانه‌های بیرون‌بر در اکتبر 2022 ارائه خواهد شد.

ارسال نظر