کد خبر : 46178

کوکا کولا در بریتانیای کبیر 100 درصد از بسته بندی‌های خود را به پلی اتیلن ترفتالات خالص تبدیل می‌کند

سالانه 29000 تن پلاستیک خام ذخیره می‌شود. کمیاب بودن عرضه پلی اتیلن ترفتالات خالص نگرانی اصلی برای دستیابی به این چرخه

کوکا کولا در بریتانیای کبیر 100 درصد از بسته بندی‌های خود را به پلی اتیلن ترفتالات خالص تبدیل می‌کند

پتروتحلیل-براساس اخبار رسمی در 30 ژوئن، کوکا کولا بریتانیای کبیر از سپتامبر 2021 تمام بطری‌های دور ریز خود را به 100 درصد پلی اتیلن ترفتالات خالص تبدیل خواهد کرد. 

در جریان این حرکت تمام بطری‌های 500 میلی لیتری و کمتر از آن، شامل کوکا کولای Original taste، کوکا کولا بدون شکر، کوکای رژیمی، فانتا، اسپرایت، Dr Pepper and Lilt، از 100 درصد پلی اتیلن ترفتالات خالص ساخته خواهند شد، و از سپتامبر در بریتانیا کاملا قابل بازیافت خواهند بود.

براساس گفته مقامات کوکا کولا بریتانیا، در همکاری با شرکای خود در کوکا کولا اروپا اقیانوسیه، این حرکت به طور سالانه در حدود 29000 تن، برابر 2292 اتوبوس دو طبقه، پلاستیک خام را ذخیره می‌کند.

در حال حاضر، کوکا کولا بریتانیا در بطری‌های کوچک خود در حدود 50 درصد از پلی اتیلن ترفتالات خالص استفاده می‌کند. 

جان وودز، مدیر کل کوکا کولا بریتانیا گفت: این اقدام حرکت رو به جلویمهمی در جهت دستیابی به هدف بلندپروازانه ما برای حذف تمامپلاستیک‌های بازیافت ناپذیر از بطری‌هایمان و همچنین رسیدن به هدفجهانی ما مبنی بر کمک به جمع آوری و بازیافت تمام بطری‌ها وقوطی‌هایی است که تا سال 2025 به فروش می رسانیم.»

با توجه به اینکه بازار پلت گرید غذا پلی اتیلن ترفتالات خالص، که عمدتا در تولید بطری‌های نوشیدنی استفاده می‌شود، در سراسر بریتانیا و اروپا با شرایط محدودیت عرضه روز افزون مواجه می باشد، تعدادی از معامله کنندگان بازار در رابطه با شرکت‌هایی که بیش از حد اجازه قانون در اروپا و بریتانیا از حداقل لازم استفاده محتوای پلاستیک‌های بازیافتی گذر می کنند، محتاط هستند. 

یکی از مقامات رسمی کوکا کولا بریتانیا در 30 ژوئن به پلتز گفت: «این امر صحیح است که یکی از چالش‌های اصلی ما در بریتانیا در حال حاضر کمبود تولید پلاستیک های بازیافتی کیفیت بالا، با گرید غذا، در داخل کشور می‌باشد.

ما با تامین کنندگان خود و صنایع گسترده تری برای تامین مواد بازیافتی بیشتر همکاری کرده ایم تا بتوانیم انتقال تولیدات بطری های کوچک خود به 100 درصد پلی اتیلن ترفتالات خالص را  پیش از موعد مورد انتظار آغاز کنیم.» 

در بریتانیا، تا آوریل 2022، به تمام بسته بندی های پلاستیکی که شامل محتوای بازیافتی 30 درصد نمی شوند، 200 پوند در هر تن (277 دلار در هر تن) مالیات تعلق می گیرد.

در اروپا، تا سال 2025 تمام بطری‌های پلاستیکی که به بازار عرضه می‌شوند باید تا میزان 25 درصد از پلی اتیلن ترفتالات خالص تشکیل شده باشند. 

قیمت های نقدی پلت گرید غذا پلی اتیلن ترفتالات خالص بریتانیا در میزان 1445 پوند در هر تن (FD بریتانیا) ارزیابی می‌شود، که حداقل بیشترین میزان از فوریه 2019 در زمان آغاز جمع آوری داده ها توسط پلتز بوده، و  105 پوند در هر تن از اوج قیمت‌های قبلی در ژوئیه 2019 بیشتر می‌باشد.

 

 

ارسال نظر