کد خبر : 44193

به دنبال افزایش قرنطینه؛

قیمت های پلی اتیلن و پلی پروپیلن سابیک عربستانی برای ماه آوریل سقوط کرد

قیمت های پلی اتیلن و پلی پروپیلن سابیک عربستانی برای ماه آوریل سقوط کرد

پتروتحلیل-به دنبال پاندمی ویروس کرونا در سراسر جهان، اکثر کشور ها با اقدامات متفاوتی با آن مواجه شده اند، که از جمله این اقدامات محدود کننده میتوان به قرنطینه و ساعات منع عبور و مرور اشاره کرد. اگرچه، این اقدامات محدود کننده گسترده نه تنها وضعیت عرضه را خراب کرده است، بلکه شرایط تقاضا را نیز تشدید کرده است.

 

اعمال قوانین قرنطینه و ساعات منع عبور و مرور در میان کووید 19 در عربستان سعودی 

به گزارش "پتروتحلیل"، در میان کشور هایی که همچنین اقداماتی را برگزیده اند، عربستان سعودی میباشد، که در حال حاضر بیشترین شمار مبتلایان را در منطقه خلیج فارس داراست. مقامات سعودی به تشدید شیوع ویروس کرونا با تعویق تمام پرواز های بین المللی به کشور و کاهش نیروی کار در بخش عمومی و خصوصی، پاسخ دادند. مقامات همچنین در چندین شهر قوانین قرنطینه و ساعات منع عبور و مرور را اعمال کردند.

در 29 مارس، شهر بندری جده، آخرین شهری شد که تحت قرنطینه قرار گرفت. و همچنین ساعات منع عبور و مرور از ساعت 7 بعد از ظهر به ساعت 3 بعد از ظهر منتقل شد. با ظرفیت حدودی 7 میلیون کانتینر، بندر دریایی جده، 65 درصد از واردات عربستان سعودی از دریا را تشکیل میدهد، و دومین بندر بزرگ در جهان عرب است. 

اگرچه، وزارت داخله عربستان سعودی لیستی از بندر هایی که از ساعات منع عبور و مرور معاف هستند را منتشر کرد، معامله کنندگان سعودی گزارش دادند که با چالش هایی در کشتیرانی و لجستیک ها به دلیل کاهش ظرفیت رسمی و نیروی کار مواجه شده اند. معامله کنندگان همچنین گزارش دادند که با دشواری هایی در مراحل اداری برای ارسال محموله مواجه شده اند.

 

تولیدکننده بزرگ سعودی قیمت های خود را در مقایسه با ماه مارس به میزان قابل توجهی کاهش داد 

در چند هفته گذشته، سقوط قیمت های جهانی نفت خام، و همچنین کاهش تقاضا در میان بحران کووید 19، همچنین فشار را بر بازار ها افزایش داد. در میان این شرایط بی سابقه، عرضه کننده بزرگ سعودی قیمت های داخلی گرید های پلی پروپیلن و پلی اتیلن خود را با به میزان قابل توجهی کاهش داد. 

قیمت های جدید تولیدکننده سعودی برای پلی پروپیلن هموپلیمر رافیا و تزریقی، پلی پروپیلن هموپلیمر فیلم، پلی پروپیلن هموپلیمر فیبر، پلی اتیلن سبک خطی فیلم C4، پلی اتیلن سنگین قالب بادی، و پلی اتیلن سنگین تزریقی، همگی نسبت به ماه مارس با افت 300 ریال در هر تن (80 دلار در هر تن) مواجه شدند. برای آوریل، تولیدکننده قیمت های پلی اتیلن سنگین فیلم و پلی اتیلن سبک فیلم خود را به ترتیب به میزان 263 ریال در هر تن (70 دلار در هر تن) و 169 ریال در هر تن (45 دلار در هر تن) کاهش داد.

آخرین دور کاهش قیمت ها از سوی تولیدکننده، قیمت های پلی پروپیلن هموپلیمر رافیا و تزریقی، پلی پروپیلن هموپلیمر فیبر و پلی پروپیلن هموپلیمر فیبر، پلی اتیلن سبک خطی فیلم C4، پلی اتیلن سنگین قالب بادی، پلی اتیلن سنگین تزریقی، پلی اتیلن سنگین فیلم و پلی اتیلن سبک فیلم را به ترتیب به میزان های 938 دلار در هر تن، 908 دلار در هر تن، 759 دلار در هر تن، 819 دلار در هر تن، 799 دلار در هر تن، 808 دلار در هر تن، 883 دلار در هر تن (همگی FD جده، نقدی) رساند. 

به جز افزایش های جزئی در طی فوریه، که نشئت گرفته از تلاش ها برای بهبود حاشیه سود ها بود، بازار داخلی عربستان سعودی از نیمه دوم 2019، روند نزولی را دنبال کرده است.

 

 

ارسال نظر