کد خبر : 43963

با افزایش موارد ابتلا به ویروس در تایلند، سنگاپور، مالزی و فیلیپین، به دلیل اقدامات ایمنی و قرنطینه‌ای، خطر آسیب دیدن کسب‌وکار افزایش یافته است؛

حکمفرمایی روند کاهشی بر بازار پلی پروپیلن جنوب شرق آسیا با تشدید تاثیر منفی شیوع ویروس کرونا بر رویکرد به بازار

حکمفرمایی روند کاهشی بر بازار پلی پروپیلن جنوب شرق آسیا با تشدید تاثیر منفی شیوع ویروس کرونا بر رویکرد به بازار

پتروتحلیل-پلی پروپیلن وارداتی جنوب‌شرق آسیا از پایان تعطیلات سال نوی چین تاکنون روندی ثابت تا کاهشی به خود گرفته است.

به گزارش "پتروتحلیل"، فروشندگان نتوانسته‌اند موضع افزایشی خود را که به‌مدت چندین هفته پیش از تعطیلات برقرار بود را حفظ کنند، چراکه نگرانی‌های روزافزون درخصوص شیوع ویروس کرونا باعث بدتر شدن تقاضای خرید در منطقه شده است.

قیمت‌های هموپلیمر پلی پروپیلن و پلی پروپیلن گرید کوپلیمر سیاه (CIFجنوب شرق آسیا) نسبت به هفته‌ی گذشته 10 تا 20 دلار در هر تن کاهش داشته است و فروشندگان از کاهش تقاضای بازار‌های صنایع پایین‌دستی به‌عنوان دلیل این کاهش یاد می‌کنند. چند تن از معامله‌کنندگان خاطرنشان کردند افزایش تعداد عرضه‌های وارداتی و صادرات مجدد از چین نیز روی بازار تأثیر گذاشته است.

 

کاهش مصرف پلی پروپیلن به دلیل نگرانی‌ها از شیوع ویروس کرونا

غیر از چین، جنوب شرق آسیا بالاترین تأثیر را از شیوع ویروس کرونا پذیرفته است. با افزایش موارد ابتلا به ویروس در تایلند، سنگاپور، مالزی و فیلیپین، به دلیل اقدامات ایمنی و قرنطینه‌ای، خطر آسیب دیدن کسب‌وکار افزایش یافته است.

بر اساس نظر معامله‌کنندگان منطقه‌، اکثر خریداران پلی پروپیلن ترجیح داده‌اند تا اینجای کار از بازار کناره‌گیری کنند، چراکه تقاضا برای محصولات نهایی‌شان به دلیل نگرانی‌های مربوط به شیوع ویروس کرونا با کاهش مواجه شده است.

تاجری از منطقه اظهار داشت: «تولیدکنندگان در ابتدا قیمت‌های پلی پروپیلن خود برای ماه فوریه را بالا برده بودند اما خریدارانی که ویروس کرونا را به عنوان یک خطر جدی می‌بینند نسبت به این افزایش مقاومت زیادی نشان می‌دهند.» وی افزود: « تولیدکنندگان خاورمیانه ادعا می‌کنند عرضه محدود است و تولیدکنندگان جنوب‌شرق آسیا نیز نظرات مشابهی داده‌اند. با وجود این، تعدادی از عرضه‌کنندگان تا الآن از تصمیم خود برای افزایش قیمت‌ها عقب‌نشینی کرده‌اند.»

 

قیمت‌های پلی پروپیلن وارداتی و صادرات مجدد از چین بازارهای جنوب شرق آسیا را تحت‌الشعاع قرار داده است

معامله‌کنندگان گزارش داده‌اند از هفته‌ی گذشته محموله‌های صادرات مجدد بیشتری از چین به بازارهای منطقه، خصوصاً ویتنام، عرضه شده است. عرضه‌ی بیشتر توسط چین باعث افزایش مقاومت خریداران دربرابر افزایش قیمت‌ها شده و فروشندگان را مجبور به کاهش قیمت‌های پیشنهادی خود کرده است.

یک تبدیل‌کننده‌ی ویتنامی اظهار داشت: «در حال حاضر پیشنهادهای عرضه‌ی واردات و صادرات مجدد بیشتری از چین مطرح شده است و بنابراین نگرانیم قیمت‌ها بیش از این افت پیدا کنند. اگر مسئله‌ی ویروس کرونا تشدید شود و چین شهر‌های بیشتری را تعطیل کند، ویتنام نیز تحت تأثیر واقع خواهد شد چراکه چندین کارخانه در این کشور به مواد خام وارداتی از چین و البته استخدام کارگران چینی نیاز دارند.

 

 

ارسال نظر