کد خبر : 44163

خودداری گازپروم روسیه از کاهش سرمایه گذاری در اقلیم کردستان

خودداری گازپروم روسیه از کاهش سرمایه گذاری در اقلیم کردستان

پتروتحلیل-شرکت روسی گازپروم روسیه اعلام کرد علیرغم درخواست اقلیم کردستان برای کاهش سرمایه گذاری شرکت در این منطقه، از سرمایه گذاری خود نخواهد کاست.

برخی کشورهای جهان در پی کاهش قیمت نفت خام، از شرکت های سرمایه گذاری در حوزه نفت خواسته اند از میزان سرمایه گذاری خود بکاهند.

شرکت نفتی گازپروم روسیه نیز که از چند سال پیش در حوزه نفت و گاز اقلیم کردستان سرمایه گذاری کرده است از درخواست اقلیم کردستان برای کاهش سرمایه گذاری این شرکت در این منطقه خبر داده است.

گازپروم در بیانیه ای اعلام کرد اربیل ازهمه شرکت های نفتی خواسته است با توجه به کاهش قیمت نفت، از میزان سرمایه گذاری در اقلیم کردستان بکاهند اما گازپروم همچنان به سرمایه گذاری در اقلیم کردستان ادامه خواهد داد.

گاز پروم روسیه به رویترز گفته است عمده فعالیت این شرکت در پروژه نفتی سرقلا است و سرمایه گذاری های این کشور با وزارت خانه های مربوطه در اقلیم کردستان نهایی شده و قرار نیست شرکت فعالیت خود را کاهش و یا قطع کند.

گازپروم روسیه 40 درصد سهام بلوک نفتی گرمیان را در اختیار دارد و نیز 80 درصد بلوک نفتی شاکل و حلبچه نیز متعلق به این شرکت است.

رویترز به نقل از منابعی در عراق گزارش داد که دولت مرکزی عراق نیز از همه شرکت های نفتی بین المللی فعال در عراق گفته است با توجه به این که کاهش قیمت نفت منابع مالی این کشور را کاهش داده است این شرکت ها به میزان 30 درصد بودجه توسعه میادین نفتی را کاهش دهند.

 

ارسال نظر